IT & C

#design minimalist #design web #web design

Design-ul web minimalist: un moft sau o necesitate?

In lumea design-ului de interfete exista anumite tehnici care functioneaza mai bine decat altele, iar design-ul web nu face exceptie de la acest fapt. In zilele noastre, nu este dificil sa lansati un magazin online. Este dificila insa crearea unui site dinamic, compact, atractiv atat din punct de vedere al aspectului, cat si in termeni de usurinta in folosire.

Atunci cand un designer profesionist decide cum sa arate site-ul la care lucreaza, acesta trebuie sa ia in considerare unele din urmatoarele puncte cheie: Care este mesajul care incearca sa il transmita? Cat de mult continut este necesar pentru a transmite acest mesaj? Ce culori si fonturi reprezinta cel mai bine mesajul si stilul clientului? Ce stil de web design vi se potriveste?

Sa aruncam o privire la modul in care se poate pune in aplicare o abordare minimalista:


Pastrati simplitatea

Simplitatea este fundamentala pentru o abordare minimalista. Un site atractiv ofera redundanta intre platforme. Daca nu se foloseste prea mult CSS personalizat, animatii Flash sau JavaScript, acesta va fi capabil sa se afiseze bine pe mai multe browsere web, si chiar si cele mobile.


Mesajul clar si concis

Stilul de design ar trebui sa traduca de asemenea mesajul dumneavoastra. Pastrati-l scurt, simplu si usor de descifrat. Utilizatorii ar trebui sa fie capabili sa afle totul fara a incerca prea mult. Pastrarea claritatii mesajului va impiedica utilizatorii sa se simta frustrati si suparati, si ii poate de asemenea convinge sa revina.


Limitarea distragerii atentiei

In conformitate cu tema minimalista, este important sa se limiteze numarul de elemente de distragere de pe site. Ornamentele, cum ar fi reclame si pop-up-uri ar putea parea o idee buna, dar provoaca dezordine si pot irita utilizatorii. Reclamele si pop-up-urile isi au locul lor pentru site-uri corporative si/sau de vanzare, nu pentru site-uri de prezentare.


Definiti brand-ul

Auto-promovarea este o parte esentiala a marketingului online. Definirea brand-ului (de obicei, doar numele unui autor/produs/serviciu), atrage in mod clar utilizatorii, iar afisarea intr-un mod estetic este importanta pentru orice tip de site. Un truc pentru abordarea minimalista este evitarea afisarii diferite pe fiecare pagina a site-ului. Logo-ul trebuie mentinut intr-un loc vizibil, inteligent ales (si nicaieri in alta parte).


Culoarea

Exista o conceptie comuna gresita: faptul ca designul minimalist trebuie sa utilizeze numai in alb si negru ca o paleta de culori. Acest lucru este pur si simplu neadevarat. Simtiti-va liber sa va exprimati cu doua sau trei culori care reprezinta cel mai bine mesajul site-ului. Este important sa nu folositi prea multe culori si sa va asigurati ca se completeaza reciproc. Adaugarea unui pic de vibratie va pastra utilizatorii implicati si poate creste in cele din urma baza de utilizatori multumiti.


Sfidati conventiile

Din moment ce aveti o abordare minimalista, de ce nu folosi acest lucru ca pe o oportunitate de a expune site-ul dvs. Intr-un mod neconventional? Uitati de bare de navigare voluminoase si de widget-uri comune. Incercati o navigare text simpla sau folositi un colaj de imagini pentru a directiona utilizatorii.

Advertorial

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu: Branding - Cum sa eviti vecinii nepotriviti

Experti It

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu, multimedia designer si specialist de marketing online

Experti It

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: 8 functii ignorate ale smartphone-ului care iti imbunatatesc considerabil viata

Experti It

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Tendinte ale tehnologiei in 2014

Experti It


Citeste pe divahair.ro

Top

Cauta-ti perechea