De aproape doi ani, de la lansarea Windows Media Center XP 2005, Microsoft a incercat, fara succes, sa convinga consumatorii sa-si tina calculatoarele personale in sufragerie, ca unealta multimedia. Anuntarea urmatorului produs Apple, acum doua zile, a fost lovitura finala pentru viziunea lui Bill Gates, care vrea sa faca pentru consumatori ceea ce a facut in domeniul afacerilor, titreaza publicatia electronica australiana iTWire.com
Medii diferite
Succesul fara precedent inregistrat de Microsoft in zona afacerilor a avut la baza doua motive. Primul - viziunea unui PC pe fiecare birou avea logica in lumea afacerilor, datorita cresterii productivitatii. Al doilea - nu exista o tehnologie adinc inradacinata care sa trebuiasca detronata.
Ca si televiziunea, Internetul reprezinta un fenomen extrem de dezvoltat, si exista posibilitatea ca intr-o zi cele doua sa ajunga la un punct de convergenta . In prezent insa, ele ramin doua forme de a petrece timpul liber care se exclud reciproc. In timp ce navigarea pe Internet reprezinta o experienta personala, televiziunea ramine un mediu orientat catre familie si activitati de grup.
Obiceiurile vechi mor greu
Succesul Microsoft in zona afacerilor a facut compania sa creada ca poate convinge consumatorii sa isi arunce televizoarele, DVD-playerele si sistemele audio si sa le inlocuiasca printr-un PC cu o placa de sunet si un tuner tv, pe care sa ruleze Microsoft Windows Media Center. Iar consumatorii au demonstrat ca nu sint gata sa faca acest lucru.
Asa cum a aratat si Skype, pina si un program care ofera oamenilor posibilitatea de a da telefoane gratuit oriunde in lume nu a condus la o renuntare in masa la telefonul fix, relativ scump. Obiceiurile vechi mor greu, iar televizorul, precum si aparatul radio sau ziarul, sint obiceiuri adinc inradacinate.
O alta viziune
Spre deosebire de Bill Gates, Steve Jobs , fondatorul Apple , are o alta viziune asupra comportamentului consumatorului. Spre exemplu, acesta stie faptul ca propriii consumatori nu vor renunta la televizoarele lor cu plasma, LCD sau HDTV, care au o diagonala din ce in ce mai mare, sint tot mai subtiri si tot mai ieftine, in favoarea unui PC cu tuner, si ca acestia nu doresc sa-si conecteze un calculator, folosit pentru alte lucruri, la televizor.
Intelegind acest lucru, Apple a venit cu iTV, o solutie mult mai “prietenoasa” pentru nevoile multimedia ale consumatorilor. Aparatul nu este foarte scump, si se conecteaza wireless la calculatorul personal, permitind extragerea, vizionarea si controlarea lucrurilor despre care consumatorul este convins ca apartin televizorului sau.
In acest fel, solutia Apple pentru rezolvarea problemei convergentei computerului cu televizorul este construirea unui pod intre acestea, in locul invadarii si exploatarii unui teritoriu strain si inlocuirea institutiilor sale, cum a incercat sa faca Microsoft. Pentru consumatorii care doresc sa respecte propriile traditii in materie de distractie, aceasta este o solutie mult mai eleganta, si, de aceea, mult mai probabil sa aiba succes pe piata.
Ce se stie deocamdata
Apple iTV va fi lansat, conform companiei, in primul trimestru al anului viitor, la un pret de 299 de dolari. Poate livra material video pe tv de pe PC sau Mac sau direct de pe Internet, totul wireless. Inca nu a fost anuntat continutul HD specific, insa contine conectori HDMI, USB, Ethernet, RCA si 802.11. Va fi controlat printr-o telecomanda, arata ca un Mac Mini , dar mai plat.