Un studiu al Pew Internet si American Life Project arata chiar ca 84% dintre persoanele intervievate au folosit frecvent un motor de cautare , mai mult de jumatate dintre oraseni fiind zilnic online.
Din totalul participantilor la cercetare, doua treimi cred ca Google si compania le ofera informatii corecte si de necontestat. De altfel, 92% din subiecti se bazeaza orbeste pe capacitatile de cautare ale acestor motoare.
Studiul a evidentiat, de asemenea, o tendinta catre personalizarea rezultatelor cautarii pe Internet, in acest sens operatorul respectivului motor de cautare incercind sa afle cit mai multe despre utilizator.
La acest capitol, 37% din subiecti privesc favorabil inregistrarea activitatilor lor, mai mult de jumatate fiind insa impotriva acestui demers. Fiecare al cincilea utilizator a declarat ca a refuzat sa mai utilizeze masina de cautare atunci cind era invitat sa se inscrie sau sa ofere diverse date personale .
Totusi, cercetarea pozitioneaza favorabil motoarele de cautare in lumea online, o treime dintre participanti neputindu-si inchipui viata fara cautarea pe Internet. 44% sunt fideli motorului de cautare preferat, restul incredintind cautarea mai multor astfel de masini (in aceasta categorie, femeile sunt mai numeroase).