Stiinta & Tehnologie

Volvo ReCharge, o alta fata a C30

La mai putin de un an de la lansarea lui C30, Volvo ii foloseste platforma pentru a sugera o posibila directie de dezvoltare a masinii viitorului. Este vorba de un hibrid numit ReCharge pe care suedezii il vor aduce pa salonul auto de la Frankfurt . Amanunte legate despre ce se afla sub capota specialului C30 au fost dezvaluite cu larghete de catre oficialii Volvo. ReCharge folosete o formul vehiculata deja de alti producatori, adica patru motoare electrice , unul pentru fiecare roata, plus un propulsor clasic in 4 cilindri. Motoarele electrice sunt alimentate de la un pat de baterii de ultima generatie pe baza de litium si un compus polimeric. Autonomia pe care i-o confera C30-ului acest sistem de propulsie este de aproximativ 100 de km. Adica, la o singura incarcare de la priza din sufragerie (daca reusim sa coboram un prelungitor de la etajul 7, de exemplu), ReCharge poate parcurde distanta Ploiesti-Bucuresti si intors cu un cost insignifiant pe km. Daca drumul este mai lung si senzorii sesizeaza ca nivelul de energie din baterii este scazut, atunci este activat propulsorul clasic si cele doua functioneaza in paralel. Pentru un randament cat mai bun, ReCharge este inzestrat si cu sistem de recuperare a energiilor pierdute in timpul franarii. Specialistii de la Volvo considera ca, in functie de distanta pe care o are de parcurs, consumul ReCharge se poate situa intre 0 si 5.5 litri la 100 de km. Pentru ca masina sa promoveze din faza de prototip in cea de vehicul de serie Volvo pune la bataie aproxiomativ 1 miliard de dolari . Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea