Stiinta & Tehnologie

Volkswagen Passat CC rupe gura targului

Nemtii devin agresivi cu concurenta lui, Audi, printr-un model inovator

Volkswagen a trecut cu brio in clasa executive cu noul , o limuzina ce se poate bate nu doar cu BMW Serie 3 , dar si cu modelele superioare acestora, gratie aspectului, confortului si dinamicii sale.

O surpriza extraordinara ne-a produs noul , un automobil care va deveni in scurta vreme un must-have, ca sa folosim un termen la moda, un obiect aspirational fara doar si poate, si asta cu siguranta pentru piata romaneasca. Efectul introducerii acestui model in oferta Volkswagen (care nu inlocuieste, ci completeaza gama Passat) va fi dublu: cresterea imaginii marcii cat mai aproape de zona premium si captarea de noi clienti de la rivalul conservator al lui Audi, Mercedes-Benz.

Interiorul este aproape neschimbat fata de sedan, fiind influentat intr-o mica masura de cresterile simbolice in dimensiuni. Testul realizat cu Passat CC a cuprins toate cele trei motorizari disponibile la momentul lansarii, insa doar echiparile de top, cu scaune de piele, navigatie, suspensie adaptiva, iar pe variantele cu cutie automata si Lane Assist, un dispozitiv de-a dreptul revolutionar. Acesta nu produce vibratii in volan, asa cum am mai vazut la BMW si Audi, ci rasuceste volanul pur si simplu in momentul in care roata din stanga calca peste linia dintre benzile de circulatie, repunand masina pe traiectoria ideala.

Revenind la motoare , fiind vorba despre o masina de top, propulsoarele se incadreaza in segment. Cel mai mic motor este noul 1.8 TFSI, din familia turbochargerelor VW, din care am avut deja ocazia sa testam 1.4 TFSI de pe Golf GT si Tiguan. Acesta produce 170 CP si este extrem de rapid, in ciuda cuplului ceva mai mic. Acceleratia sa de 8,6 secunde se simte, chiar daca sunetul nu o tradeaza, in vreme ce consumul nu este foarte ridicat. Versiunea diesel este reprezentata de noul 2.0 TDI common-rail, 140 CP, 9,8 secunde de la 0 la 100 km/h, un motor placut, dispus sa trudeasca si in acelasi timp nu foarte zgomotos. In fine, vedeta este cunoscutul R36, un V6 de 3,6 litri si 300 CP, un motor perfect asortat cu masina pe care a fost montat, cu un comportament desavarsit pe sosea, acceleratia de 5,6 secunde vorbind de la sine. In Romania, lansarea este programata pentru luna iulie, iar pretul de pornire va fi de aproximativ 26.000 de euro, versiunea cea mai scumpa ajungand la circa 40.000 de euro.

Cititi continuara in Saptamana Financiara

Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea