Stiinta & Tehnologie

Veyron incoronat rege al vitezei

Britanicii de la TopGear au promis intr-una din emisiile televizate ca vor scoate superexclusivistul Bugatti Veyron „la o tura” pe circuit. Zis si facut! Circuitul Ehra Lessien, de langa Wolfsburg a fost ales de catre producatori masinii pentru ca este detinut de catre Grupul Volkswagen, proprietarul Bugatti, dar si pentru ca este singurul din lume care are o linie dreapta de 9 km. Deci, este ideal pentru ca Veyron sa poata accelerera frenetic pana la turatia si viteza sa maxima. La volanul bolidului s-a aflat cel mai linistit dintre producatorii showului auto, James May. Pentru ca masina sa poata pleca in aceasta cursa, soferul a „pregatit-o” actionand doua sisteme cheie: garda la sol a fost adusa la pozitia minim, iar eleronul spate a fost retras. Prima parte a accelerarii s-a petrecut pe o turnanta inclinata, iar la iesire pe pista dreapta masina atinsese deja 200 de km/h. Pana la 300 de km/h au trecut doar 9.4 secunde. Timpul scurs pana la 407 km/h a numarat alte cateva secunde si, astfel, Veyron este demonstrat cel mai rapid autovehicul de serie din lume. Precedentul record era detinut de prima masina de serie de 1 milon de dolari, McLaren F1 . recordul a fost stabilit pe acelasi circuit cu 10 ani in urma. La decelerare, odata cu apasarea franelor masina a ridicat treptat eleronul spate pentru a creste forta de franare, iar garda la sol a crescut si ea treptat. La sfarsitul cursei, pilotul James May a declart entuziasmat ca „nu e de mirare ca Michael Schumacher s-a retras din F1, daca eu sunt mai rapid decat el intr-o masina de serie”.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea