Stiinta & Tehnologie

Un Freelander mai mic

Decizia Uniunii Europene de a reduce limita maxima a emisiilor de CO2 a pus pe jar mai toti producatorii de masini sport si offroad. Asta pentru ca propulsoare de capacitati mari sunt greu de „invatat” sa consume mai putin si, implicit, sa reduca nivelul gazelor esapate. Singura sansa reala a tehnologiei actuale rezida in reducerea gabaritului masinilor si a propulsoarelor acestora. Sefii Land Rover si-au indreptat privirile catre un model mai mic, mai usor si mai eficient. Geoff Polites, CEO Land Rover a declarat pentru Financial Times ca „inginerii companiei lucreaza la imbunatatirea eficientei masinilor prin doua cai: propulsoare cu randament mai mare si masini mai usoare. O alta pista de dezvolatare este un nou model de dimensiuni mai mici decat Freelander 2”. Schimbarea de directie pe care Land Rover este nevoit sa o faca vine intr-un moment in care vanzarile brandului cresc de la an la an. Anul trecut Land Rover a vandut aproape 200 de mii de masini, iar in 2007 se estimeaza cifre mai mari. Folosirea materialelor usoare (fibra de carbon sau aluminiul) pe sara larga, concomitent cu tehnologiile verzi (regenerare a energiei, propulsia hibrida etc.) va creste considerabil pretul masinilor. Insa, fara dezvoltarea acestor directii Land Rover – ca si alti producetori auto – ar ramane decat niste constructori de piese de schimb din 2012. In prezent, SUV-ul de calsa medie al Land Rover, Freelander reuseste o cota a emisiilor de 194 g/km de CO2. Cifra este mult superioara limitei de 120 g/km votata de ministrii Europei, cu intrare in vigiare din 2012.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea