Stiinta & Tehnologie

UE este ingrijorata de emisiile de CO2

Masina cu cantitatile cele mai scazute de CO2 din Franta, este modelul diesel de 41 CP, Smart For Two cabriolet . Moelul care consuma extraordinar de putin emite 90 de grame de dioxid de carbon pe kilometru. Iata problema: anul trecut, Smart a vandut 246 de unitati intr-o tara cu o populatie de 61 de milioane de locuitori. Neatractivitatea acestui tip de vehicul ridica mari probleme atat fabricantilor auto, cat si autoritatilor Uniunii Europene si activistilor care lupta pentru protejarea mediul. Atat Uniunea Europeana precum si militantii pentru curatenia mediului fac presiuni asupra fabricantilor auto pentru a reduce emisiile de CO2. Uniunea Europeana ameninta cu impunerea unor limite legale pentru aceste emanatii toxice. ”Se pune problema emiterii unor sanctiuni, insa, cu siguranta, nimic nu se va indrepta in urmatorii ani. Uniunea este constienta ca trebuie sa convinga in primul rand consumatorul”, declara un oficial al Uniunii Europene care a refuzat sa-si dezvaluie identitatea. Discutiile despre emisiile de dioxid de carbon, care contribuie la incalzirea globala, au inceput luna august din 2004. Fabricantii auto au facut putine eforturi pentru a reduce cantitatea acestor emisii. Acestia declara ca pana in 2008 masinile vor emite 140g/km. Data prevazuta de brandurile japoneze si coreene este anul 2009. Comisionarul industriei Uniunii Europene, Gunter Verheugen a impus Comisiei Europene sa reduca drastic emisiile de CO2 prin legi, daca fabricantii auto nu relizeaza aceste lucruri. „Nu prea mai avem timp la dispozitie, asa ca timitem un advertisment. Mingea este in ograda fabricantilor auto”, declara Gregor Kreuzhuber. Noua fosti ministrii ai mediului au publicat o scrisoare pin care aratau „ importanta impunerii unor standarde legale pentru eficentizarea consumului de carburant”. Unul dintre cei noua ministrii, Corinne Lepage a declarat ANE: „ Perspectiva unor sanctiuni impotriva fabricantilor auto devine iminenta”. Fabricantii auto declara ca prefera sistemul intelegerii voluntare. ”Fiecare trebuie sa contribuie, industria de uleiuri, consumatorii si guvernul” declara Marc Greven, un oficial ACEA, asociatia a fabricantilor auto europeni. Cine ar trebui sa contribuie? Industriile de uleiuri pot contribui prin crearea carburantilor biologici cum ar fi: etanolul. Marea Britanie are impuse taxe vis-a-vis de emanatiile CO2. In luna iulie, Franta a adaugat la taxa de inmatriculare o taxa privind dioxiudul de carbon emanat peste limita de 200g/km. „Taxele pentru CO2 trebuie sa fie lineare, fiecare gram trebuie sa coste la fel” a explicat Marc Bocque, purtatorul de cuvant PSA /Peugeot-Citroen spokesman. Fabricantii auto ar dori o armonizare a taxei pe masini. Pe 5 septembrie, parlamentul Uniunii Europene a aprobat un raport in care se anunta renuntarea la taxele de inmatriculare, lucru care ar fii favorabile celor care au masini vechi si poluante si dores sa-si cumpere masini noi, implicit mai putin poluante.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea