Stiinta & Tehnologie

#toyota #motorul anului #prius #auris hsd

Toyota a castigat premiul Motorul ecologic al anului 2010

Doua noi premii acordate companiei Toyota de catre juriul competitiei “Motorul International al Anului” 2010 pentru eficienta energetica a motoarelor sale.

- Toyota castiga din nou titlul de "Motorul ecologic al anului" cu sistemul de propulsie Toyota Hybrid Synergy Drive. Disponibil pentru modelele Prius si , sistemul de propulsie integral hybrid de la Toyota ramane un punct de reper in industrie in privinta consumului redus de combustibil si a nivelului scazut de emisii poluante .

- Motorul Toyota de 1.0-litri VVT-i castiga pentru cel de-al patrulea an consecutiv titulul de " " la categoria motoarelor sub 1 litru. Propulsorul cu trei cilindri ce echipeaza modelele Aygo, iQ si Yaris aduce valori de lider de clasa in privinta puterii si a cuplului dezvoltat in segmentul A.

- Toyota a castigat un numar de 23 de premii "Motorul International al Anului" de la inceperea acestei competitii in 1999. Aceste doua victorii reprezinta o adevarata recunoastere pe plan mondial, motoarele fiind testate si evaluate de catre un juriu format din 72 de jurnalisti reprezentand presa auto din 35 de tari.

Cel mai recent succes al companiei Toyota intareste impresionantul record in privinta castigarii acestei competitii, reprezentat de un numar de 23 de victorii (dintr-un total de 144 de participanti) de la inceperea acestei competitii in anul 1999.

Motorul ecologic al anului – Toyota Hybrid Synergy Drive

Toyota Hybrid Synergy Drive este reincoronat drept "Motorul ecologic al anului" in 2010, castigand acest titlu pentru a patra oara in ultimii cinci ani. Disponibil ca motorizare pentru modelele Prius si Auris HSD , aceasta tehnologie de propulsive recunoscuta la nivel mondial este una dintre cele mai de success in istoria acestor premii, cu un total de 11 titluri castigate.

Sistemul Hybrid Synergy Drive ce echipeaza modelul Toyota Auris HSD prezinta un consum de numai 3.8 l/100km si un nivel al emisiilor de CO2 de numai 89 g/km. Atat Auris HSD cat si noul Prius se incadreaza in normele Euro 5, fiind de asteptat incadrarea lor si in viitoarele norme de poluare Euro 6. Fiind un system hybrid integral, HSD poate functiona in modul integral electric pana la viteze de deplasare de 50km/h, pe o distanta de pana la 2 km, in functie de nivelul de incarcare al bateriei. Acest sistem de propulsive reprezinta un pas important in privinta calitatii gazelor esapate, reducand semnificativ cantitatea de oxizi de azot (NOx) si eliminand in totalitate emisiile de particule (PM).

In consecinta, juriul a declarat sistemul de propulsie Toyota HSD drept "esenta ingeniozitatii mecanice, electrice si electronice intr-un pachet accesibil", “cea mai buna tehnologie ecologica aflata pe piata – fiabila si durabila, cu emisii reduse de CO2 in testarea pe viu” si “mai puternic, mai rafinat si mai economic – cea mai recenta versiune integral reproiectata a reprezentativului sistem hibrid de propulsie Toyota este mai buna in toate privintele”.

Motorul Anului la categoria sub 1 litru – Toyota 1.0 VVT-i

Motorul Toyota VVT-I de 1.0-litri, usor si compact a castigat titlul de “Motorul Anului” la categoria sub 1 litru pentru cel de-al patrulea an consecutiv. Cu o constructie integrala din aluminiu, acest motor cu trei cilindri, pe benzina, cantareste numai 67kg, fiind unul dintre cele mai usoare motoare cu ardere interna disponibile pe piata la ora actuala. Dezvoltand o putere de 68 DIN CP, acest motor nu este numai cel mai puternic motor de 1 litru din segmentul A, dar genereaza deasemenea un cuplu lider de clasa de 93 Nm la 3600 rpm. Valorile mari de cuplu obtinute la turatii reduse-medii sunt esentiale in privinta unui bun comportament in conditiile de exploatare din mediul urban, ce presupune porniri/opriri, accelerari si franari in mod constant. Echipa de proiectare Toyota a obtinut aceast rezultat pentru motorul cu trei cilindri prin reducerea nivelului de frictiune intre piesele interne si acordarea sistemului de admisie prin optimizarea lungimii galeriei de admisie si a diametrului prizelor de admisie.

Echipand modelele Aygo, iQ si Yaris, motorul Toyota de 1.0 litru a fost declarat de catre juriu ca fiind “unul dintre cele mai placute si economice motoare cu cilindree sub 1 litru ce propulseaza un vehicul cu 4 locuri” si “exemplul de urmat in aceasta categorie”. Juriul a adaugat ca “acest motor cu trei cilindri are nervozitatea si cuplul necesar obtinerii unui bun comportament in oras, dar, mai presus de toate, are un consum de carburant extrem de scazut".

Cititi mai multe pe Auto.ro

 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea