Stiinta & Tehnologie

Topul masinilor de teren

Doua marci coreene, Hyundai si Kia, fiecare cu cite doua modele, aproape ca si-au dublat vinzarile in primul semestru din 2006, ajungind astfel sa controleze o treime din piata SUV-urilor. Daca in 2005 vinzarile Hyundai pe segmentul de Sport Utility Vehicles erau conduse de modelul Tucson, situatia s-a inversat in acest an, in favoarea fratelui Santa Fe . In primele sase luni ale anului precedent, compania coreeana a comercializat 377 de unitati Tucson, fiind cel mai bine vindut SUV de pe piata romaneasca. In acest an, Tucson a atras 468 de clienti. Lansarea noii generatii Santa Fe a ajutat la revitalizarea vinzarilor acestui model in Romania. Astfel, numarul unitatilor de Sante Fe comercializate s-a majorat de la 171, in prima jumatate a anului trecut, la 552 de unitati in 2006, trecind astfel de pe locul al patrulea pe primul loc in topul vinzarilor. Pe piata romaneasca, Hyundai a consemnat aproape o dublare a vinzarilor in prima jumatate a lui 2006, comparativ cu anul trecut. Numarul total de clienti pentru cele doua modele a crescut de la 548 la 1.020. Preturile fara taxe pentru un Tucson incep de la 20.000 de euro (36.000 de euro cu toate taxele incluse), iar Santa Fe este mai ieftin cu aproximativ 1.000 de euro. In perioada ianuarie-iunie 2006, vinzarile marcii coreene au ajuns la 3.320 de unitati in Romania, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Kia creste mai domol O alta marca din Coreea, Kia, a reusit in prima jumatate a lui 2006 sa ajunga cu Sportage pe locul al saselea in topul celor mai bine vin-dute zece modele de SUV-uri, avansind cu doua pozitii in clasamentul general, comparativ cu anul prece-dent. Acest lucru s-a datorat dublarii vinzarilor modelului Sportage, care a fost comercializat in 215 unitati in prima jumatate a anului 2006, fata de 102 in 2005. In schimb, modelul Sorento, care anul trecut se afla pe pozitia a saptea, nu a reusit sa mai urce in clasament. Daca anul trecut 117 clienti au optat pentru un Kia Sprento, in acest an numarul lor a atins 173. Tot 173 de clienti au optat in egala masura pentru BMW X3 si pentru Audi Q7, lansat de citeva luni in Romania. Sportage are un pret de pornire de 17.383 de euro fara taxe (27.670 de euro DDP), iar pentru modelul Sorento suma se ridica la 19.600 de euro CIP, adica 31.600 de euro DDP. Vinzarile totale ale Kia pe piata romaneasca s-au cifrat in prima jumatate a acestui an la 762 de unitati, dintre care 388 au fost modelele Sportage si Sorento, arata datele APIA. Treimea coreeana Per ansamblu, cele doua marci coreene, Hyundai si Kia, au comercializat cu cele patru modele un numar de 1.408 de SUV-uri in Romania in intervalul ianuarie-iunie 2006, fata de 767 de unitati in perioada similara a anului trecut. Numarul de SUV-uri vindute in Romania s-a majorat de la 3.284 de unitati in 2005 la 4.475 in acest an. Din aceasta piata, cele doua marci coreene detin impreuna o treime. Touareg, pe locul trei In clasamentul vinzarilor pe modele, Volkswagen a coborit in 2006 un loc fata de pozitia secunda detinuta anul trecut, desi numarul de unitati comercializate a crescut. Astfel, 325 de clienti au optat pentru achizitionarea unui Touareg in prima jumatate a anului precedent, in timp ce in intervalul similar din 2006 numarul lor a urcat la 439. Micutul RAV 4 al celor de la Toyota a avansat cu un loc fata de 2005, dupa ce a fost comercializat in 310 unitati in perioada ianuarie-iunie 2006. Tot in aceasta perioada, gigantul Toyota Land Cruiser a coborit doua pozitii pina pe locul al cincilea, inregistrind 247 de unitati vindute, cu 13 mai putin decit in prima jumatate a lui 2005. Nissan Pathfinder a raportat cel mai mare ritm de crestere din Top 10, cifrele de vinzari indicind 176 de unitati la sfirsitul lunii iunie din acest an, de aproximativ trei ori mai mult decit in 2005. Dupa modelul X3, urmeaza Tiguan si Q5 Producatorii germani de automobile Volkswagen si Audi au anuntat ca intentioneaza sa mareasca familia actuala de SUV-uri cu inca un model, dar de dimensiuni mai mici. Urmind exemplul dat de BMW, care dupa lansarea lui X5 a scos pe piata X3, Volkswagen va construi Tiguan, fratele mai mic al lui Touareg, iar Audi va lansa Q5. Numele de Tiguan a fost dezvoltat de Volkswagen Marketing, impreuna cu alte patru variante: Nanuk, Namib, Rockton si Samun. Supus unui sondaj pentru a vedea care va fi denumirea cea mai populara, peste 350.000 de nemti au votat in majoritate pentru Tiguan. O prima privire a noului model SUV de la Volkswagen a fost oferita o data cu prezentarea conceptului off-road Concept A, dezvaluit la inceputul anului 2006. Fratele mai mic al modelului Touareg va fi produs la Wolfsburg si va fi lansat in 2008. La rindul lor, oficialii Audi au declarat ca tot in 2008 vor introduce in productia de serie noul SUV Q5, model pentru realizarea caruia grupul va investi 300 de milioane de euro in facilitatile de productie. Q5 se va alatura revolutionarului Audi Q7, fiind al doilea model SUV al marcii din Ingolstadt.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea