Rezultatele studiilor elaborate de marile companii din telecom pot surprinde, daca le raportam la ceea ce obisnuim sa credem despre telefonul mobil, internet sau telefonul fix. Nokia a efectuat un studiu, timp de peste un an (2005-2006), pe esantioane mai mari de 1.000 de utilizatori de smartphones cu sistem de operare Symbian si platforma Series 60, (unele dintre cele mai avansate mobile din punct de vedere tehnologic) in Germania, Franta si Marea Britanie. Scopul a fost determinarea modului in are acestia isi folosesc telefonul mobil. Marja de eroare a studiului este zero, deoarece s-a folosit un software instalat in telefoanele mobile, cu acordul utilizatorilor, care raporta fiecare miscare facuta de mobilul respectiv.
Astfel, spre surprinderea multora, in doar 22% din timp, utilizatorii foloseau mobilul pentru a da telefoane . Cea mai utilizata aplicatie este cea de mesagerie (SMS, MMS sau email), cu 36% din totalul timpului alocat de utilizatori folosirii telefonului. In 16% din timp, acesta este folosit pentru aplicatii multimedia (fotografii, video, radio, muzica), 16%, pentru gestionarea si sincronizarea contactelor si a termenelor din calendar, 3%, pentru navigat pe internet si doar 2%, pentru jocuri si sub 1%, pentru videocall.