Stiinta & Tehnologie

Tepe clasice cu masini second hand

Daca vreti sa va cumparati o masina la mana a doua , specialistii de la Registrul Auto Roman va recomanda sa va ganditi de doua ori inainte de a scoate banii din buzunar. Service-urile reprezentantelor auto au ajuns neincapatoare pentru numarul mare de masini second-hand cumparate pe bani putini si care nu merg decat maxim una-doua saptamani. MANARITE Pina sa ajunga la client, Volksvagen-urile, Audi-urile si Mercedes-urile la pretul de 6-8.000 de euro trec prin mainile "combinatorilor" germani si romani. Cu ajutorul unui program numit New Walden, masinile cu 300-400 de mii de kilometri la bord sunt smenuite si vandute in Romania ca avand numai 70-80 de mii de kilometri. "In Germania, pentru 400 de euro, exista service-uri specializate care iti fac masina ca noua. Iti da calculatorul motorului inapoi, iti da masina cu polish si tot asa. Tie ti-o vinde ca fiind a unui neamt care a tinut-o numai in garaj, dar de fapt e rupta in doua", spune Cristi Sancu, administratorul unui service auto din Iasi. PIESE SCUMPE Majoritatea masinilor second-hand ajunse in service sunt gasite cu probleme destul de grave in special la motor sau la directie. Pe langa acestea se adauga rugina, suspensiile sau bucsele. "Cam astea sunt problemele. Reparatia te costa cat ai fi pus sa iei o masina noua, din cauza ca piesele pentru masinile din anii `90 sunt destul de scumpe, odata ce masinile au iesit din productie", spune Daniel Popa, un alt proprietar de service auto. VERIFICATI SERIILE MOTORULUI Sfaturile mecanicilor auto sunt simple: Daca cumparati o masina la mana a doua, verificati reviziile, consumul real, discurile de frana, uitati-va sub masina sa vedeti imbinarile, pentru a afla daca a fost lovita si, cel mai important, verificati seriile motor. "Cel mai important lucru in momentul in care un client vrea sa cumpere un autoturism este sa compare seriile inscrise pe autoturism cu cele din cartea de identitate a masinii", a spus Octav Varvara, seful RAR Iasi. MASINI LOVITE, RECONDITIONATE Ultima "moda" in materie e sa aduci masini lovite, pe platforma, iar apoi sa le repari intr-un service din tara si sa le vinzi. Profitul e de cateva mii de euro, garantat. "Clienti exista din plin. Pentru romani, conteaza imaginea, nu calitatea masinii", spune Daniel Popa, proprietar de service auto.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea