Stiinta & Tehnologie

Taxa de inmatriculare umflata din nou

Pe langa nivelul ridicat si disputele pe marginea "discriminarii europene", taxa de inmatriculare aduce o noua surpriza celor care sunt obligati sa o plateasca. Pe motiv ca asa cere Europa, Ministerul Finantelor Publice (MFP) a decis sa calculeze aceasta taxa la unul dintre cele mai mari cursuri BNR din ultimul trimestru al anului trecut, respectiv la cel de la inceputul lunii octombrie a anului trecut. Potrivit articolului 218 din Codul Fiscal "valoarea in lei a taxei speciale pentru autoturisme/autovehicule se determina prin transformarea sumei exprimate in euro la cursul de schimb valutar comunicat de BNR pentru prima taxe indirecte se stabileste anual, cursul de schimb aplicat fiind cel comunicat in prima zi lucratoare a lunii octombrie din anul precedent", sunt precizarile facute de MFP. "Directivele europene" invocate de Fisc mai scot din buzunarul celor care trebuie sa plateasca taxa de inmatriculare sute de euro. Un calcul succint arata ca intre cursul ales de MFP pentru calcularea taxei de prima inmatriculare si cursul din prima zi lucratoare a anului 2007 este o diferenta de 1,774 lei (1.774 lei vechi), ceea ce cantareste greu cand vine vorba de cateva mii de euro. Spre exemplu, persoanele care aleg sa cumpere o masina noneuro mai veche de 6 ani si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc trebuie sa plateasca o taxa de prima inmatriculare de 7.500 euro. Cum taxa se achita in lei, inseamna ca respectivul cumparator are de achitat 26.500 lei. Daca taxa ar fi fost calculata la cursul din prima zi lucratoare a acestui an, suma platita ar fi fost de 25.170 lei, ceea ce inseamna o diferenta de 1.330 lei - aproape 400 de euro (13,3 milioane lei vechi) pe care cumparatorul trebuie sa o scoata din buzunar. La cursul de astazi, diferenta este de 335 euro. In situatia in care vorbim despre un automobil euro1 mai vechi de 6 ani, cu o capacitate cilindrica mai mare de 3.000 cmc, taxa de inmatriculare este de 7.020 euro, iar numai diferenta de curs suportata de cel care inmatriculeaza masina este de aproape 400 de euro. Specialistii in impozite si taxe sustin ca nu exista o regula dupa care sa se aleaga cursul de schimb leu/euro pentru o taxa, insa practica arata ca fie se alege un curs mediu, fie se tine cont de cursul din prima zi lucratoare a anului in care taxa respectiva devine operationala. In relatiile comerciale, cursul agreat este cel din ziua facturarii.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea