Stiinta & Tehnologie

Statul ar putea sterge datoriile Daewoo Craiova

Ministerul Economiei si Comertului (MEC) intentioneaza sa anuleze datoriile bugetare ale Daewoo Automobile Romania, prin preluarea activelor de catre o noua societate, care va fi privatizata. Potrivit Directiei Vamale Craiova, Daewoo datoreaza statului roman aproximativ 752 milioane euro. Obligatiile Daewoo Automobile Romania fata de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) ar urma sa fie stinse prin procedura de dare in plata a activelor uzinei si trecerea acestor in domeniul privat al statului si administrarea Ministerului Economiei si Comertului. Procedura de dare in plata consta in cedarea de catre firma datornica, in schimbul obligatiilor sale restante fata de creditorul fiscal, a unui bun imobil sechestrat in cadrul procedurii de executare silita, care trece in proprietatea publica a statului. Ca si in cazul datoriilor Termoelectrica, chiar daca Ministerul de Finante isi va da acordul pentru stergerea datoriilor, ultimul cuvant il va avea Consiliul Concurentei . Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie (OPSPI) a primit o scrisoare deschisa de la Automobile Craiova , prin care era informat ca bunurile uzinei vor fi sechestrate. Potrivit documentului, au fost luate masuri asiguratorii, inclusiv interdictia in vama si popriri asupra conturilor. Scrisoarea deschisa a fost emisa in urma unui control efectuat de Directia Regionala Vamala Craiova, care a stabilit ca Daewoo are de rambursat la buget peste 750 de milioane de euro. In luna august a acestui an, reprezentantii sud-coreeni de la Daewoo si cei romani au semnat un contract prin care statul devenea unicul proprietar al uzinei. Coreenii aveau de primit, in urma acestei tranzactii, 60 de milioane de dolari, din care 50 de milioane pentru pachetul de actiuni si 10 milioane pentru plata datoriilor. Conducerea Automobile Craiova a tinut sa aminteasca OPSCI ca directorii si administratoriii uzinei au fost absolviti de orice raspundere in momentul preluarii uzinei de catre statul roman. Acestia considera ca nu este corect ca administratorii si directorii numiti de compania coreeana sa fie eliberati de orice raspundere si ca suma de 60 de milioane de dolari ar trebui sa se plateasca intr-un . Se pare ca a fost pusa in discutie insasi finalizarea tranzactiei. Ministrul Economiei si Comertului considera ca datoria de 752 milioane euro nu constituie un impediment pentru finalizarea tranzactiei. In plus, MEC va propune guvernului o strategie de privatizare a fabricii de automobile de la Craiova, care ar putea contine si masuri de anulare a datoriilor. Valoarea de 725 de milioane de euro nu este batuta in cuie, Automobile Craiova avand posibilitatea sa le conteste in instanta. De altfel, nu este pentru prima data cand uzina craioveana ar putea apela la o asemenea masura. Un alt proces-verbal al Directiei Regionale Vamale Craiova, prin care uzina din Craiova era obligata sa ramburseze facilitati fiscale de circa 800 milioane euro, a fost desfiintat, in august 2006, prin decizia Directiei Generale de Solutionare a Contestatiilor din Ministerul Finantelor Publice . De privatizarea Daewoo Automobile Craiova s-au aratat interesate pana acum companiile General Motors, Ford si Cherry Automobile.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea