#walkman #zylo #sony ericsson

Sony Ericsson Zylo Review

Sony Ericsson Zylo este unul dintre cele mai noi telefoane mobile din seria Walkman a joint-venture-ului suedezo-japonez. Totusi, spre deosebire de marea majoritate a modelelor din aceasta serie, Zylo vine cu anumite atuuri printre care se numara integrarea retelelor sociale Facebook, Twitter si YouTube.

Noul model este un slider multimedia cu taste dedicate, dar care vine si cu opt jocuri integrale, pre-instalate pe telefon. In prezent, terminalul Zylo poate fi achizitionat si pe piata autohtona in trei variate de culori, argintiu, negru si roz.

Constructia lui Zylo

Sony Ericsson Zylo a fost anuntat in luna aprilie 2010 si lansat oficial pe piata in iulie. Modelul este un slider care masoara 103 x 52 x 16 mm si cantareste 115 grame. Partea frontala, cat si cea dorsala a carcasei este din plastic mat, material care nu pastreaza urmele de amprete. Accentul s-a pus mult si pe infatisarea telefonului. Materialele folosite sunt de calitate, telefonul fiind invelit intr-un plastic placut la atingere si solid, care nu se deterioreaza usor .

Partea frontala a telefonului este ocupata in mare parte de ecranul de 2,6 inchi TFT cu 256.000 de culori si rezolutie standard QVGA de 320 x 240 pixeli. Sub el de afla sapte butoane, plus cel central de navigare in patru directii. Butoanele in D-pad sunt asezate astfel: in partea stanga sus avem avem un buton subtire corespunzator meniului Media, sub el este amplasat butonul de apelare, urmat de de o tasta pentru  shortcut-uri. In partea stanga sus avem tasta care activeaza cautarea Google, sub ea butonul de terminare/respingere apel si deschidere/inchidere telefon, iar sub aceasta se afla tasta C (Cancel). D-pad-ul  este compact, dar primul rand de taste are butoane atat de subtiri incat utilizatorul ar putea uneori sa apese alte butoane decat cele dedicate.

Daca telefonul se afla in modul de redare de muzica sau de jocuri, butonul din mijloc va fi folosit pentru navigarea in meniurile player-ului sau pentru control in timpul jocului. "Sagetile" sale indica, evident, functiile de "skip" - inainte sau inapoi, cel din mijloc de Play sau Stop, iar apasarea in sus sau jos redirectioneaza utilizatorul in playlist-ul disponibil. Daca a fost selectat un joc, tastele D-pad-ului iau alte functii, cele indicate de jocul respectiv. Butonul principal de navigare prin meniu se afla in centru si are o forma circulara. Totusi, aici utilizatorul va gasi si un shortcut catre player-ul muzical care este indicat printr-un semn muzical desenat pe marginea butonului.

Telefonul se deschide prin glisare si odata facuta aceasta actiune va scoate la iveala tastatura alfanumerica. Tastatura are butoanele delimitate fin, iar  folosirea lor este extrem de simpla si rapida, ele fiind usor bombate. Totusi, randul de sus ar putea sa prezinte unele probleme, degetul lovindu-se de partea de sus a telefonului in timpul tastarii.

Partile laterale au si ele utilitatile lor. Pe stanga gasim slotul de incarcare/casti/cablu USB, in dreapta butonul de volum, cel dedicat camerei foto si cel de activare a player-ului muzical. Partea dorsala este "dotata" cu un difuzor asezat la baza telefonului si camera foto de 3,2 MP. Capacul care acopera bateria este de fapt intreaga parte dorsala. Sub capac se gaseste slotul pentru cardul microSD, cel pentru cartela SIM si locul bateriei. In cazul lui Sony Ericsson Zylo, avem de-a face cu un acumulator standard Litiu-Polimer, care rezista pana la 340 de ore in modul stand-by si pana la patru ore de convorbiri sau folosire intensa.

Meniul lui Sony Ericsson Zylo

Meniul telefonului este foarte simplu, foarte  intuitiv.  Practic este clasicul meniu al terminalelor Sony Ericsson. Acesta se activeaza apasand tasta principala din mijloc. Meniul lui Zylo este format din icoane asezate pe patru randuri si trei coloane. In modul stand-by, ecranul telefonului afiseaza semnalul, capacitatea bateriei, ora, data, operatorul de telefonie mobila si submeniurile.

La capitolul mesagerie, terminalul se prezinta normal, acesta suportand SMS-uri, MMS-uri, mesaje e-mail si instantanee. Totodata, telefonul are si functii de push e-mail. Push e-mail este o tehnologie prin care mesajele primite in contul de e-mail sunt trimise automat catre clientul de e-mail al telefonului. Altfel, mesajele SMS si MMS sunt stocate intr-o casuta postala, pe cand mesajele e-mail isi pastreaza un inbox separat. Totodata, e-mail-urile suporta protocoalele standard IMAP4 si POP3, plus atasamente de imagini.

Muzica lui Sony Ericsson Zylo

Functia Walkman este una dintre principalele trasaturi, in definitiv, Sony Ericsson Zylo fiind un terminal dedicat divertismentului. MP3-player-ul incorporat este cea mai recenta versiune de Walkman 4.0 si suporta formate FLAC, MP3, eAAC+ si WAV. Melodiile sunt sortate in functie de artist, gen sau album. Utilizatorul are posibilitatea sa isi creeze propriile playlist-uri. Telefonul vine cu functii destul de importante de Loop, Shuffle, stereo enhancement si setari de egalizator, plus o serie de setari manuale.

Din pacate telefonul nu vine cu un card microSD la pachet, iar melodiile sunt stocate pe memorie de 260 MB. Si in cazul acestui telefon optiunea TrackID este nelipsita. Cand vine vorba de transferul de muzica, utilizatorul poate sa opteze pentru transferul clasic prin simplu USB, dar se recomanda ca transferul sa se faca printr-un program de comprimare. Daca muzica stocata nu mai este de ajuns, modelul Zylo are radio FM incorporat si functionalitati RDS. Pentru ascultarea radioului va fi nevoie de atasarea castilor care au rol de antena.

Telefonul vine cu casti atasate care se conecteaza la telefon prin mufa proprietara Sony Ericsson. Din pacate, nu exista mod de a inlocui castile in cazul in care cele din pachet nu te multumesc. Terminalul nu are mufa de 3,5 mm pe fir ca alte telefoane Sony Ericsson. Sunetul redat de Sony Ericsson Zylo este foarte bun (cel putin prin difuzoarele stereo exterioare), dar lucrurile nu se schimba nici in cazul castilor, singurul neajuns al castilor ar fi forma lor, acesta fiind intra-auriculare fara bulb, model pe care nu este agreat de unele persoane cu urechi mici.

Camera foto buna

Spre deosebire de alte slidere, camera foto a lui Zylo nu este ascunsa in interiorul telefonului. Pentru a capta imaginea, utilizatorul va folosi butonul mare, de navigare, care acum are rol de declansator sau cel dedicat de pe latura dreapta. Cei 3,2 MP inseamna o rezolutie maxima de 2048 x 1536 pixeli, iar calitatea este buna, mai ales ca discutam despre un telefon care nu este dedicat fotografiei.

Partea proasta este ca Sony Ericsson Zylo nu are autofocus, stabilizator de imagine, flash LED sau tehnologia de detectare a fetei, dar dispune de functii geo-tagging. Camera este apta pentru  inregistrari video la o rezolutie VGA cu 24 fps (frame per second - cadre/secunda). Camerei nu ii lipsesc efectele de imagini ca Negative, Sepia sau Grayscale, etc si moduri de fotografiere pe timp de noapte, fotografiere panoramica, etc.

Imaginile captate au o calitate decenta , chiar bune in lumina naturala. Totusi, zgomotul de imagine este foarte bine tinut sub control, iar culorile captate in fotografii nu sunt suprasaturate daca imaginile sunt captate in lumina naturala. In mediu inchis, telefonul va pierde din focalizare, iar imaginile nu vor mai fi de aceeasi calitate. Totodata, pentru ca lentilele senzorului nu sunt acoperite, acestea se pot murdari foarte usor si ingreuna procesul de fotografiere.

Conectivitate

Conectivitatea lui Zylo nu este ceva iesit din comun, dar multumeste. Navigarea pe internet se face la viteze GPRS, EDGE si 3G cu HSDPA si prin browser-ul NetFront. Ecranul este destul de mare de "dat pe net", iar utilizatorul are posibilitatea de a vedea pagini web in versiune landscape.

Telefonul mai are si Bluetooth 2.1 cu A2DP, care poate fi folosit pentru transfer de date la distante mici si stream de muzica pentru casti. Telefonul mai poate fi conectat la PC prin USB si nu este nevoie de niciun  program special pentru transfer de date.

Sony Ericsson Zylo este un telefon dedicat celor tineri care au ce face cu cele opt jocuri din dotare si care agreeaza un design placut, deloc sobru, chiar daca este dinsponibil doar in trei variante de culori. Singurele comentarii negative vor fi cele legate de camera foto si sistemul de slide care folosit mult va face telefonul sa para instabil.

Capacul bateriei, care trebuie "smuls", poate si el, in timp, sa destabilizeze partea superioara a telefonului. Mai mult, chiar daca este un telefon muzical, Sony Ericsson Zylo nu dispune de castile speciale pentru modelele Walkman si nici mufa standard de 3,5 mm.

Partea buna este ca Sony Ericsson Zylo este un player muzical veritabil si chiar o consola de joc portabila foarte buna. Capacitatea ridicata de conectare la internet si integrarea Facebook, Twitter si YouTube il ajuta enorm, iar raportul calitate/pret este mai mult decat echilibrat in cazul acestui telefon mobil.

Test video realizat cu Sony Ericsson Zylo

•
  •