Sony Ericsson W980 Review

Sony Ericsson W980 a aparut de ceva vreme peste hotare, dar la noi abia isi face simtita prezenta. Acest lucru s-a intamplat dupa anuntul oficial din luna iulie.

1. Inceput
2. Look
3. In detaliu
4. Concluzie

Cu premiul EISA in brate

De curand, terminalul Sony Ericsson W980 si-a administrat si un premiul EISA pentru cel mai bun telefon muzical al anului 2008, iar acest lucru nu face decat sa pluseze in CV-ului acestui telefon. Clamshell-ul muzical este construit totusi dupa standarde pe care europenii ori le-au uitat ori nu sunt obisnuiti cu ele.

Este vorba de design-ul lui W980, care aduce foarte mult a clamshell-urile asiatice, adica telefoane cu ecrane extern si intern si o tastatura foarte mare. Acest model de telefoane au fost fabricate de Sony Ericsson la inceputurile lor, dar iata ca acest stil nu imbatraneste. Totusi, influentele clare vin de la desginer de origine japoneza, Yoshinori Yamada.

Cum arata un clamshell

Am ajuns si la momentul prezentarii in detaliu a lui Sony Ericsson W980 . Terminalul masoara 92 x 46 x 16,9 mm si cantareste 100 de grame. La prima vedere, partea frontala pare curata, incarcata doar de o simpla sigla Sony Ericsson. Dar de fapt capacul clamshell-ului ascunde un ecran extern de rezolutie 176 x 176 pixeli cu 256.000 de culori. Dar lucruruile nu se termina aici. Atunci cand player-ul este activat, capacul afiseaza butoanele player-ului muzical de play/stop si skip.

Dar acesta suprafara are si o problema, care desi nu este legata de butoanele tactile sau ecran este totusi un inconvenient. Este vorba de suprafata lucioasa care va deveni un magnet de amprente. La capatul capacului exista o portiune de plastic transparenta, care este de efect tot atunci cand player-ul muzical este pornit si asta pentru ca telefonul emite semnale luminoase in ritmul melodiilor redate.

Cand telefonul este deschis descoperim ecranul si tastatura, fiecare asezate pe alta parte a telefonului. Clapeta de sus prezinta ecranul de 2,2 inch cu 256.000 de culori si rezolutie de 240 x 320 pixeli, difuzorul telefonului, camera VGA pentru teleconferinte si doua sigle, una cu Sony Ericsson si una Walkman. Partea de jos a telefonului este ocupata de D-pad si tastatura. Asa cum am spus si mai devreme, aceasta este mult mai mare decat suntem obisnuiti noi, dar totodata, nu inseamna ca este un lucru rau.

D-Pad-ul este alcatuit din trei butoane mari circulare, segmentante intre ele pentru a defini fiecare tasta cu o alta functie. Asa se face ca primul rand de taste este dedicat submeniurilor Media, Menu si Contacts de pe ecranul telefonului, al doilea rand are doua butoane de apelare si respectiv terminare/respingere apel, iar ultimul rand avem un buton de shortcut-uri si cel de stergere (C - cancel). Sub acestea mai avem totusi doua butoane, in partea stanga avem pe cel dedicat player-ului muzical Walkman si in partea dreapta butonul de oprire/pornire telefon.

Urmatoarele pantru randuri de butoane formeaza tastatura stanard alfanumerica a lui Sony Ericsson W980 . Butoanele sunt circulare, mari si delimitate foarte bine intre ele, acest lucru inlesnind folosirea lor. Vei descoperi foarte repede ca scrierea de mesaje sau tastarea numerelor de telefon se face foarte usor. Aceasta parte a telefonului mai este ocupata de un singur lucru si anume o sigla "stinghera" Walkman, aflata in capatul de jos, sub tastatura.

Laturile telefonului nu sunt prea incarcate. Ceas stanga prezinta orificiul de agatare a curelusei de siguranta, slotul de atasare periferice, incarcator, cablu USB si casti si un difuzor. Latura dreapta este ceva mai incarcata, aici gasim butonul dublu de volum, o tasta de schimbare a radioului FM sau a player-ului muzical, dar care functioneaza pentru ecranul exterior. Tot pe aceasta latura gasim butonul de blocat taste tactile de pe capac si inca un difuzor.

Partea dorsala a telefonului este ocupata doar de obiectivul foto de 3,2 megapixeli si capacul care acopera bateria. Sony Ericsson dispune de un Litiu-Polimer standard, cu o capacitate de 930 mAh si care in mod Stand-by rezista pana la 370 de ore si pana la 9 ore de convoribiri. Se prea poate ca unii sa judece gresit bateria lui W980. La primele incarcari si folosiri de a Walkman-ului telefonul va ramase destul de repede fara baterie. Dar odata ce perioada de " formatare a bateriei" a trecut, aceasta va rezista foarte bine uzurii.

Inside the suit

Acum ca inspectia tehnica a luat sfarsit ne putem ocupa putin si de ce stie acest Walkman castigator. In modul standby ecranul telefonului afiseaza semnalul, conectivitatea, statutul bateriei, operatorul de telefonie mobila, ora, data si cele trei submeniuri mentionate si mai sus: Media, Menu si Contacts.

Meniul lui Sony Ericsson W980 este cel standard deja cunoscut tuturor care are icoanele afisate in stil matrice de 4 x 3. Navigarea prin meniu se face usor si bineinteles ca submeniul media vine cu interfata Flash pe care telefoanele Walkman de la Sony Ericsson o au incorporata de la modelul W910 incoace. Utilizatorul are posibilitatea sa schimbe stilul de afisare a icoanelor. Inafara de matrice, se mai poate alege stilul rotativ, cel de single icon sau icoane redate de o tema speciala de telefon.

La capitolul mesagerie, Sony Ericsson W980 se prezinta bine, acesta suportand mesaje SMS, EMS, MMS, e-mail si mesaje instant. Asa cum era de asteptat, mesajele SMS, MMS si EMS sunt stocate intr-o casuta postala, iar e-mail-urile intr-un inbox separat. Acestea din urma suporta protocoalele standard POP3 si IMAP4 si se conecteaza prin servere SMTP.

Vorbe de Walkman

Nu este de mirare ca player-ul muzical este punctul forte, din moment ce Sony Ericsson W980 a castigat premiul EISA pentru cel mai bun telefon muzical al anului 2008. Asa cum am spus si mai devreme, meniul media este sustinut de interfata flash. Trecand peste acest model Sony Ericsson se mandreste cu 8 GB memorie interna, adica destul de mult spatiu de stocare de muzica.

Media center-ul este compus din meniul Foto, Muzica, Video, Jocuri si Feed-uri web. La player-ul muzical se poate ajunge prin media center, direct prin intermediul icoanei Walkman din meniu sau prin butonul dedicat de langa tastatura. Asa cum am spus mai devreme, ecranul si butoanele tactile de pe capacul telefonului servesc la controlul player-ului atunci cand telefonul este inchis. Aceste butoane se activeaza daca butonul glisant de pe latura dreapta permite deblocarea tastelor. Tot atunci cand butoanele sunt deblocate, Walkman-ul descinde cu un joc de lumini colorate ce palpaie pe ritmul melodiei redate.

Dar sa vorbim putin mai mult despre player. Acesta este cea mai recenta versiune de Walkman, adica 3.0. Utilizatorul poate reda melodiile in functie de artist, album, melodie, gen si chiar anul din care face parte melodia. Asemenea altor noi telefoane Walkman nici acestui terminal nu ii lipseste functia TrackID si mai noile SenseMe, Shake Control sau accelerometrul.

Iar acum cateva cuvinte despre functiile SenseMe si Shake control. Prima este o functie care va selectata si va rula melodiile impuse de starea ta de spirit. Asta nu inseamna ca telefonul va simti ca esti nervos/nervoasa, tu vei fii cel care va indica starea de spirit, iar in functie de aceasta telefonul va rula doar melodiile care trebuie. Shake control este o caracteristica foarte haioasa, care foloseste accelerometrul din dotare. Inclinat radip spre dreapa telefonul va selecta melodia urmatoare, iar spre stanga Shake control va aplica Shuffle-ul playslist-ului tau.

Formatele muzicale suportate de Sony Ericsson W980 sunt MP3, AAC, AAC+, E-AAC +, WAV, WMA, M4A si MIDI. Player-ul muzical poate fi setat sa ruleze in fundal in timp ce tu trimiti mesaje sau e-mail-uri si dispune de egalizator inclusiv MegaBass-ul atat de celebru la telefoane Walkman Sony Ericsson.

Datorita ecranului de 2,2 inch, vizionarea de videoclipuri este chiar o placere, acestea putand fii vizionate pe tot ecranul prin simpla inclinare a telefonului. Sony Ericsson W980 mai dispune si de radio FM incorporat. Asa cum era de asteptat, ai nevoie de casti pe post de antena.

Dar cel mai important lucru este sunetul. Un player bun nu isi face datoria pe deplin daca sunetul redat nu se ridica la asteptarile utilizatorului. In cazul acestui telefon nu exista probleme de sunet. Atat difuzorul extern cat si castile redau un sunet foarte bun. Ideea este ca Sony Ericsson W980 vine la pachet cu o pereche de casti foarte bune, dar daca totusi nu esti multumit de ele, cablu telefonului dispune de jack de 3,5 mm asa ca poti sa faci schimb usor, chiar daca W980 isi pastreaza o parte din cablul cu mufa proprietara.

Ce mai trebuie de mentionat in acest capitol este faptul ca W980 poate deveni un transmitator FM. Clar, la inceput am fost suspicioasa in privinta acestei caracterisitici, dar am descoperit ca functioneaza. Trebuie putina rabdare la inceput pana cand setezi posturile radio, dar aceast transmitator chiar functioneaza.

Poze de 3 MP

Spre diferenta de alte telefoane Walkman, aceste terminal vine in sfarsit cu o camera foto ceva mai buna, adica de 3,2 megapixeli. Pana acum Sony Ericsson se zgarcea la standardul de 2 megapixeli, un CMOS destul de expirat. Dar si asa nu pot spune ca sunt foarte incanta de camera foto, pentru ca ii lipseste si flash-ul si autofocusul. In plus pozitionarea obiectivului este prost aleasa pentru ca vei avea tendinta sa il acoperi cu degetele.

Trecand peste, aparatul foto poate capta poze cu o rezolutie maxima de 2048 x 1536 pixeli. Totodata, telefonul suporta efecte ca monocrom, negative sau sepia, moduri de fotografiere ca cel panoramic , frames sau rafala si setari de luminozitate. Dar pentru ca ii lipseste autofocusul sau flash-ul imaginile cele mai bune sunt cele captate in lumina naturala ziua. Camera foto mai poate face si capturi video care se vor salva in format .mov.

Navigarile pe internet sunt o placere cu acest telefon, daca operatorul de telefonie mobila suporta GPRS si EDGE sau 3G cu HSDPA, pentru ca Sony Ericsson W980 le are pe toate. GPRS-ul si EDGE-ul sunt ambele de clasa 10, iar 3G-ul cu HSDPA suporta transfer de date de 3,6 Mbps.

Terminalului nu ii lipseste nici Bluetooth-ul versiunea 2.0 cu A2DP, adica posibilitatea de atasare casti wireless si conectivitate USB-ul de viteaza mare, versiunea 2.0. Pentru navigarile pe internet ai la dispozitie broswer-ul WAP 2.0 cu suport xHTML si HTML (NetFront).

Concluzia finala este ca Sony Ericsson W980 isi merita banii si premiul. Primeste puncte pentru infatisare, capabilitatile web si mai ales pentru abilitatile de Walkman care desi pentru unii sunt obisnuite reusesc sa impresioneze din nou. Este depunctat de camera foto, care desi a urcat ca numar de pixeli, a ramas tot fara flash sau autofocus, iar pozitionarea ei este mai mult decat prost aleasa.

Review video al telefonului Sony Ericsson W980 realizat de Acasa.ro

Captura video realizata cu Sony Ericsson W980

Autor: Andreea Dihel