#sony ericsson w396 #walkman #slider

Sony Ericsson W395 Review

Sony Ericsson W395 nu este cel mai recent Walkman anuntat de joint-venture-ul suedezo-japonez. Terminalul face parte din familia telefoanelor muzicale de la Sony Ericsson.

Totodata, dispozitivul se incadreaza in categoria de modele entry-level, iar in prezent poate fi achizitionat si de pe piata autohtona in trei variante de culori, argintiu, negru si roz, plus o versiune speciala Hello Kitty (roz).

Caracteristicile lui W395

Punctele forte ale lui W395 sunt destul de clare design si muzica. Telefonul vine in culori destul de indraznete, modelele fiind dedicate segmentului de tineri, iar accentul s-a pus astfel si pe infatisarea telefonului. Din pacate materialele folosite nu sunt de cea mai buna calitate. Telefonul este invelit intr-un plastic placut la atingere si solid, dar lucios. Desi aceasta alegere confera telefonului un look metalizat, luciul atrage amprente, zgarieturi si se deterioreaza usor. Telefonul are doar 14,9 mm grosime si cand este deschis, tastatura, butoanele de navigare se lumineaza.

Partea frontala a telefonului este ocupata in mare parte de ecranul de 2 inchi cu 256.000 de colori si rezolutie destul de modesta de 176 x 220 pixeli. Sub el de afla sapte butoane de navigare. In partea stanga avem butoanele dedicate meniului de muzica (Music), sub el, butonul de apelare, iar sub acesta o tasta cu sigla W pe el, lucru care indica "shortcut"-ul spre player-ul muzical al telefonului. In mijloc avem butonul principal de navigare. Daca telefonul se afla in modul stand-by, butonul poate fi personalizat, fiecare directie urmand sa fie setata drept lansare rapida a unei anumite functii.

Daca W395 se afla in modul de redare de muzica, butonul din mijloc va fi folosit pentru navigarea in meniurile player-ului. Sagetile sale indica, evident, functiile de "skip" inainte sau inapoi, cel din mijloc de Play sau Stop , iar apasarea in sus sau jos redirectioneaza utilizatorul in playlist-ul disponibil. In partea dreapta avem butoanele pentru contacte, sub acesta cel de oprire/terminare convorbire, dedesubt tasta C (clear) de stergere. Din pacate acest model nu dispune de un buton de shortcut, care de obicei se afla in D-pad-ul unui Sony Ericsson.

Telefonul se deschide prin glisare, iar o data facuta aceasta actiune, utilizatorul va scoate la iveala tastatura alfanumerica. La prima vedere, tastele par plate pe suprafata de plastic a telefonului, dar odata cu trecerea degetului peste ele, se simte ca sunt usor bombate, astfel incat folosirea lor este extrem de simpla si rapida. Partile laterale au si ele utilitatile lor. Pe stanga gasim slotul pentru periferice (incarcator, casti audio, cablu USB), iar pe latura dreapta avem butonul de volum si cel dedicat camerei foto . Pe latura de sus gasim slotul cardului micro M2 si un orificiu pentru snurul de siguranta. Capacul slotului de card M2 este confectionat din cauciuc acesta rezistand mai bine uzurii.

Partea din spate este ocupata de doua difuzoare stereo si camera foto de 2 MP. Sub capacul telefonului gasim un acumulator Litiu-Ion care in mod teoretic rezista pana la 480 de ore in modul stand-by, opt ore de convorbiri si pana la 12 ore de playback musical. In timpul testului telefonul s-a incadrat in parametrii indicati de producator.

Meniul lui Sony Ericsson W395

Meniul telefonului este foarte simplu, foarte intuitiv, practic clasicul meniu Sony Ericsson. Acesta se activeaza apasand  tasta principala din mijloc. Meniul principal este alcatuit din submeniurile standard de mesagerie, apeluri pierdute, Walkman, agenda, setari, jocuri, etc. Spre deosebire de cele mai noi telefoane Walkman, acest terminal nu vine cu meniul Flash pentru submeniul Multimedia si isi pastreaza File Managerul in meniul principal.

Meniul de setari este destul de diversificat, dar nu neobisnuit. Daca efectele luminoase ale telefonului nu te incanta, din setari le poti opri sau daca temele telefonului nu sunt pe placul tau, exista o intreaga comunitate de fani Sony Ericsson care fabrica teme speciale pentru toate tipurile de telefon.

La capitolul mesagerie Sony Ericsson W395 suporta mesaje SMS, MMS, EMS, mesaje e-mail si instantanee. Toate mesajele intra in acealasi inbox, cu exceptia celor e-mail care au o casuta postala separata. Totodata, mesajele e-mail suporta protocoalele standard IMAP, SMTP si POP3.

Player-ul muzical al lui W395

Functia Walkman e una dintre principalele trasaturi. MP3-player-ul incorporat suporta formate MP3, AAC, AAC+, eAAC+ si WMA. Melodiile sunt sortate dupa artist si album, iar daca player-ul nu va citi nici o informatie despre albumul de provenienta a unui artist, va cataloga fisierele intr-un folder separat numit Unknown. Utilizatorul are totusi posibilitatea sa isi creeze propriile playlist-uri. Ca orice MP3-player care se respecta, Walkman-ul are functii destul de importante de Loop, Shuffle, stereo enhancement si setari de egalizator. Egalizatorul are functii diferite de Bass si vine cu setari manuale.

Melodiile sunt stocate pe memorie de 10 MB, care este intradevar foarte putin, dar pachetul vine cu inca un microSD de 1 GB, iar marirea spatiului de stocare se poate face cu maxim 4 GB. In cazul in care esti cumva in avion, telefonul paote fi folosit ca MP3-player simplu, pentru ca beneficiaza de functia FLIGH MODE. Totodata, optiunea TrackID este nelipsita, aceasta fiind una dintre cele mai importante trasaturi ale unui Walkman.

Cand vine vorba de transferul de muzica, poti sa optezi pentru transferul clasic prin simplu USB, dar este recomandat ca transferul sa se faca printr-un program de comprimare. Acesta va "micsora" considerabil MP3-urile, pastrandu-le la o calitate relativ buna. Acest lucru va fi folositor in cazul in care nu ti-ai achizitionat un microSD mai mare si esti "blocat" la cel primit in pachetul standard, de 1 GB. Daca esti satul de muzica care o ai si nu ai avut timp sa o schimbi, W395-ul are radio FM incorporat si functionalitati RDS.

Camera foto de 2 MP

Camera foto din dotarea telefonului este plasata pe partea din spate. Din pacate aceasta amplasare nu protejeaza obiectivul pe praf, amprente si zgarieturi. Pentru a capta imaginea, vei folosi butonul mare, de navigare, care acum are rol de declansator sau cel dedicat camerei foto de pe latura dreapta.

Cei 2 MP inseamna o rezolutie maxima de 1600 x 1200 pixeli, iar calitatea este acceptabila, mai ales ca discutam despre un telefon axat pe redarea de muzica si entry-level, dar e imposibil sa nu observam minusul, adica absenta unui blitz. Pozele facuta in lumina buna nu pot fi criticate prea mult, dar din pacate, seara sau in locuri intunecate sau cu lumina moderata chiar, va fi imposibil sa faci o poza decenta.

Apoi ar mai fi un defect al camerei si anume autofocus-ul care nici el nu exista. Deranjator este si faptul ca senzorul foto este in stare sa faca inregistrari video la o rezolutie modesta QCIF de 176 x 114 pixeli, destul de rau cand minimul la multe alte telefoane de acelasi gen pot face capturi video in rezolutie QVGA sau VGA de 320x240 pixeli, respectiv 640×480 pixeli.

Totusi, chiar daca nu are autofocus sau flash, camerei din W395 nu ii lipsesc efectele de imagini, Negative, Sepia sau Grayscale sunt doar cetava. Camera mai are mod de noapte sau de fotografiere panoramica. Galeria foto se afla in File Manager, submeniul Camera album.

La capitolul conectivitate telefonul vine echipat cu Bluetooth A2DP care poate fi folosit pentru transfer de date la distante mici si stream de muzica pentru casti, iar cea mai rapida conectivitate este EDGE. Telefonul mai poate fi conectat la PC prin USB, nu este nevoie de nici un program special pentru transfer de date.

Daca ai chef sa te dai pe net, o vei face prin WAP si EDGE (in varianta fericita) si prin browser-ul NetFront. Desi are ecran destul de mic de "dat pe net", ai posibilitatea de a vedea pagini web in versiune landscape. Singurul lucru rau vine din partea imposibilitatii de micsorare a browser-ului.

Telefonul vine cu casti atasate la microfonul-mufa de 3,5 mm, cablul normal care se conecteaza la telefon prin mufa proprietara Sony Ericsson. In cazul in care castile din pachet nu te multumesc (desi calitatea sunetului este mult superioara tuturor castilor incluse de alte telefoane concurente), poti sa optezi pentru oricare alt set de casti cu mufa de 3,5 mm. Partea rea pentru cei cu urechi mici este ca setul de la pachet nu sunt casti intra-auriculare cu bulb.

Sony Ericsson W395 este un telefon dedicat celor tineri care care cer un telefon compact, dar capabil sa redea muzica. Telefonul are un design placut, subtire, aerisit in culori ceva mai indrazneste decat standardele Sony Ericsson.

Comentarii negative vor fi cele legate de camera foto si calitatea plasticului din care e confectionat telefonul. Desi foarte capabil la redare muzica, telefonul nu reuseste sa impresioneze in alte aspecte. Totusi, pentru un model entry-level, Sony Ericsson W395 este un telefon foarte capabil avand multe caracterisitici pe care rivalii nu le prezinta.

Sony Ericsson W395 - test video

•
  •