Stiinta & Tehnologie

Romanii isi schimba masinile mai des decat anvelopele

Desi fac investitii serioase in masini, in crestere de la an la an, romanii nu sunt la fel de constiinciosi cand vine vorba de cauciucuri. Romania va absorbi in 2006 doar 1,6 milioane de , chiar daca jucatorii situeaza piata auto locala la nivelul de peste 3,5 miliarde de euro (dintre care trei miliarde reprezinta doar vanzarile de automobile). Intretinut corespunzator, un cauciuc are o durata de viata de pana la 50.000 de kilometri, insa mai mult de jumatate din autovehiculele care circula in Bucuresti reprezinta un pericol pentru siguranta traficului rutier. Acesta este rezultatul unui studiu realizat de Sama Service in colaborare cu cei de la Good Year, care au constatat ca 62,37% din masinile din Bucuresti circulau cu o presiune in pneuri dincolo de standardele si tolerantele admise. Pneurile necorespunzatoare cresc uzura masinii, sporesc consumul de carburant si pun in pericol siguranta traficului rutier, insa, cu toate acestea, romanii nu verifica periodic presiunea din cauciucuri si pun in pericol siguranta participantilor la trafic. Din cele 574 de autovehicule monitorizate de Sama Service, 358 circulau cu o presiune in pneuri total inadecvata. Studiile internationale releva faptul ca 1 din 20 de accidente rutiere survenite pe strazile din Europa se petrec din cauza presiunii nepotrivite in pneuri, iar 3 din 5 autovehicule au presiunea scazuta cu 25 la suta fata de cea normala. "Verificarea presiunii lor este o regula vitala pentru deplasarea in siguranta a autoturismelor in trafic", spune Florin Ion, directorul general al Sama Service. In ultimii 15 ani , parcul auto, precum si numarul soferilor s-au dublat, explica acesta. "Procentajul de 62% al autovehiculelor incorect presurizate ne indreptateste sa credem ca o campanie de constientizare a conducatorilor auto trebuie sa continue", a mai adaugat Florin Ion. Potrivit statisticilor Politiei Rutiere, cele mai multe dintre accidentele usoare se petrec din cauza neadaptarii autoturismelor la conditiile meteo nefavorabile, a lor uzate si a drumurilor proaste. Statisticile arata ca romanii isi schimba cauciucurile numai in momentul in care acestea devin intr-adevar impracticabile. "Doar masinile de firma mai respecta regulile de adaptare a autoturismelor la conditiile meteo. Din pacate, majoritatea conducatorilor auto nu isi echipeaza masinile cu lanturi si pentru iarna", spune Constantin Vergu, proprietarul unui magazin de piese auto . le cu azot au viata mai lunga Putini dintre soferi cunosc ca le sunt permeabile, fapt care duce la scaderea presiunii in pneuri. Prin umflarea lor cu azot, gaz inert, se pot reduce ciclurile de umflare a lor cu pana la o treime. S-a constatat faptul ca, prin utilizarea azotului in , se obtin o mai buna constanta a temperaturii in , o presiune constanta superioara, durata de viata a jantelor, sporita, care nu mai sunt afectate de lipsa umiditatii si o amortizare mai buna decat cea conferita de aer, gropile fiind mai bine suportate de sistemul de suspensie.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea