Stiinta & Tehnologie

#retrospectiva 2019 # tendinte 2020 #social media #online

Retrospectiva 2019: Online & Social Media. Tendinte 2020

Vrei sa stii care sunt tendintele din Online si Social Media pentru anul 2020 din Romania, pentru a avea capacitatea de a te folosi de toate oportunitatile pe care mediul digital le ofera?

Ei bine, este foarte bine cunoscut faptul ca online-ul este un mediu dinamic, intr-o schimbare si evolutie constanta si rapida. De la an la an, au loc modificari ce influenteaza toate afacerile din Romania care aleg sa se promoveze online. De aceea, este important ca orice business sau agentie de marketing, sa faca constant research si sa observe toate schimbarile. Astfel, identificarea tendintelor existente pe piata si a modalitatilor in care acestea pot fi utilizate, au un impact major in demersul atingerii obiectivelor de promovare propuse.

Cum a fost anul 2019 in Online & Social Media?

Care este evolutia numarului de utilizatori de Social Media din intreaga lume?

Conform numarului total al utilizatorilor retelelor sociale de top din intreaga lume, in anul 2019 s-au inregistrat urmatoarele date:

  • 60% din populatia Globului este conectata la Internet, cu o crestere de aproape 300 de milioane de noi utilizatori fata de 2018.
  • 3.8 miliarde - numarul total al utilizatorilor activi pe retelele de Social Media
  • 49% este rata de penetrare a retelelor sociale, raportandu-ne la numarul utilizatorilor vs populatia totala
  • In fiecare an, numarul utilizatorilor retelelor sociale creste cu 9.2%
  • Un numar de 3.75 Miliarde acceseaza retelele sociale de pe telefonul mobil, ceea ce inseamna un procent de 99% din totalul utilizatorilor.

De la an la an numarul persoanelor conectate la Internet creste considerabil. Daca in anul 2015 erau 2.8 miliarde de oameni din intreaga lume, in 2020 numarul acestora aproape se va dubla, atingand cifra de 4.5 miliarde.

In Romania, Internetul are o rata de penetrare de 77% din totalul populatiei, aproximativ 15 milioane de romani fiind conectati la Internet. Cresterea Romaniei in 2019 a fost de 9.5%, mai mare fata de media europeana de 1.6%.

Care este numarul utilizatorilor de retele sociale din Romania?

  • 11 Milioane - numarul total al utilizatorilor retelelor sociale in Romania
  • 56% - procentajul utilizatorilor de retele sociale din Romania, raportandu-ne la populatia totala
  • 9.8 Milioane - numarul total al utilizatorilor din Romania care acceseaza retelele sociale de pe telefonul mobil
  • 50% din romani folosesc telefonul mobil pentru a se conecta la retelele sociale.

Care este audienta totala de pe Instagram, din Romania?

Daca aruncam o privire de ansamblu asupra statisticilor ce se bazeaza pe audienta totala de pe Instagram, putem extrage urmatoarele date:

  • 1.1 milioane de oameni este numarul total al utilizatorilor de Instagram in Romania.
  • 5,6% reprezinta cresterea pe care o inregistreaza reach-ul reclamelor de pe Instagram, de la un trimestru la altul
  • 53% din utilizatorii de instagram din Romania sunt femei
  • 47 % din utilizatorii de Instagram din Romania sunt barbati.

Care sunt activitatile principale desfasurate pe Internet?

Luand in calcul acelasi interval de varsta cuprinsa intre 16 ani si 64 ani si raportandu-ne la nivel Globa, activitatile principale desfasurate pe Internet sunt:

  • 90 % - continut video
  • 51% - vloguri
  • 70% - asculta muzica, servicii de streaming
  • 47% - asculta radio online
  • 41% - asculta podcast-uri

La ce ne putem astepta in 2020?

Ce se va intampla cu like-urile de pe Instagram?

Se vehiculeaza faptul ca vor disparea like-urile de pe Instagram. De ce? Pentru ca brandurile tind sa isi masoare popularitatea si awarness-ul prin intermediul like-urilor, commenturilor si follower-urilor. Imaginati-va cum vor mai supravietui influencerii in aceste conditii vitrege? Pur si simplu ei vor trebui sa se adapteze situatiei.

In acelasi timp, aceste masuri se doresc a fi luate pentru ca momentan, Instagram nu primeste nicio proportie din banii primiti de influenceri pentru promovare prin intermediul acestui canal. Asadar, se doreste incurajarea utilizarii reclamelor platite. Masurile acestea sunt luate si pentru cei care obisnuiesc sa cumpere like-uri si followeri pentru a le creste popularitatea si credibilitatea paginii.

Ce presupune "The future is private"?

Previziunea lui Mark Zuckerberg pentru viitorul retelelor sociale este legata de ideea ca "The future is private". El sustine aceasta afirmatie prin faptul ca tendinta tot mai evidenta din Social Media este cea de populare a zone de privacy. Continutul temporar este cel care provoaca dependenta si ii determina pe utilizatori sa se implice. De exemplu, povestile dispar dupa doar 24 ore si de aceea utilizatorii nu lasa niciodata pe mai tarziu vizualizarea acestora. Asadar, profitati cat puteti de "frica de a pierde ceva" a utilizatorilor, pentru ca impactul pentru propriul business poate fi major. Pe acelasi considerent ar trebui sa se mearga si in momentul in care se creeaza reclame din platforma Facebook Ads: sa se bifeze intotdeauna si placementul in partea de Story de pe Facebook si Instagram pentru ca astfel probabilitatea ca utilizatorii sa fie expusi la reclama respectiva, creste simtitor.

Prin urmare, in 2020 brandurile trebuie sa isi indrepte atentia mai mult catre relatia pe care o construiesc. Clientii cauta sa faca parte din diferite comunitati si sa simta ca apartin acestora.

Ce presupune promovarea prin intermediul AR (realitate augmentata)?

Urechile dragalase de iepuras, modificarea trasaturilor fetei prin subtierea nasului, marirea buzelor si asa mai departe, toate acestea sunt posibile doar prin intermediul filtrelor oferite de Facebook, Instagram, Snapchat si lista poate continua.

Cum se pot folosit marketerii de acest "artificiu"? Simplu: ofera clientilor posibilitatea de a incerca produsele in mod virtual: de la produse de make-up, la imbracaminte, bijuterii si chiar mobilier (asa cum deja Ikea procedeaza prin intermediul aplicatiei).

In ce consta continutul generat de utilizatori (UGC) si ce impact are?

Continutul generat de utilizatori consta in diverse modalitati prin care acestia isi pot exprima parerea cu privire la un anumit produs/serviciu: filmulete, imagini, articole de blog sau simple postari pe paginile personale de pe retelele de socializare. Insa, dintre acestea, cel mai mare impact asupra brandurilor il au ratingurile si review-urile. Acest lucru se intampla din 2 motive foarte simplu de inteles:

  1. Clientii au tendinta de a avea incredere in parerea altor cumparatori, mai degraba decat in branduri. De aceea, ratingurile si review-urile au devenit esentiale in acest proces decizional. Cu cat ai mai multe evaluari pozitive, cu atat clientii sunt mai predispusi sa faca achizitia.
  1. Pe partea cealalta, daca un produs nu are evaluari, acesta poate parea suspicios pentru clienti. De aceea, marketerii considera aceasta metoda ca fiind cea mai eficienta forma de UGC. Este recunoscut faptul ca recenziile au capacitatea de a influenta decizia de cumparare.

Cum construiesti un brand puternic prin intermediul UGC?

In primul rand, un brand puternic are nevoie de incredere din partea clientilor. In strategia de brand building, brandurile cele mai puternice au reusit sa construiasca acea legatura puternica intre ele si consumatori, astfel incat clientii sa aiba incredere in el si sa il recomande mai departe. Astfel, iti creezi propria "comunitate" in care clientii sunt fideli brandului tau si nu se gandesc nicio secunda cand vine vorba de a face o alegere si au capacitatea de a impartasi, mai departe, din experientele lor, placute, pe care le experimenteaza cu brandul.

In concluzie, 2020 este despre comunitatile pe care retelele de socializare au capacitatea de a le construi si despre privacy. Este cumva impropriu spus intimitate cand vorbim de expunere pe retelele de socializare, dar tendintele din ultimii ani au aratat ca asta isi doresc utilizatorii. De aceea si businessurile, cat si agentiile de marketing trebuie sa isi indrepte atentia catre relatia pe care o au cu proprii clientii si pe ideea ca aceasta legatura trebuie sa fie cat mai umana posibil pentru ca in acest fel se creeaza ideea de atasament fata de brand.

Retelele de socializare au un rol esential in ceea ce priveste capacitatea de promovare online a business-urilor la scara larga. In acest sens, agentiile de marketing online indeplinesc un rol fundamental in dezvoltarea afacerilor si strategiilor pe termen lung, care sa functioneze si sa genereze profit.

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea