Stiinta & Tehnologie

#saturn #planete #jupiter #panete diamante

Planetele pe care ar putea ploua cu diamante

Oamenii de stiinta americani sustin ca pe planetele Saturn si Jupier ar putea ploua cu diamante, potrivit unui studiu prezentat recent de acestia in cadrul unei conferinte in orasul Denver.

Diamantul este unul dintre cele mai dure materiale de pe Terra. Aceste se formeaza in momentul in care carbonul se confrunta cu condiitii extreme, precum temperaturi care depasesc 1.100°C si la presiuni de minimum 4,5 gigapascali.

Astfel, potrivit unor experimente de laborator facute de cercetatorii americani, modul in care carbonul se comporta in anumite conditii ar putea duce la formarea diamantelor pe planetele Saturn si Jupiter, deoarece acestea intrunesc toate conditiile pentru acest proces, de la metanul din atmosfera pana la furtunile care "matura" practic solul, potrivit Mediafax.

Oamenii de stiinta sustin ca aceste furtuni au suficienta putere pentru a sparge
moleculele de metan din atmosfera planetelor, fenomen ce da nastere unor particule micute de carbon, care, supuse unor presiuni ridicate, se transforma in grafit. Acesta din urma, in caderea sa in straturile mai adanci este supus unor noi niveluri ridicate de temperaturi si presiuni, fapt ce conduce la formarea diamantelor in forma solida.

Sursa foto: jurnalul.ro