Stiinta & Tehnologie

Peugeot 207. Poate mai mult.

Ce se vede. E dificil de spus daca factorii de decizie de la Peugeot vadesc o imaginatie superioara (unei chei de paispe) sau, dimpotriva, daca prezic viitorul (succes) cu acuratetea lui Nostradamus. Iata de ce. Esti prea grabit, lumina nu e favorabila, unghiul nu tocmai potrivit sau te pricepi mai putin la masini, atunci ai toate sansele sa treci pe langa noul 207 fara sa constientizezi ca nu e vechiul 206. Chiar daca actuala masina e mai mare si rotunjimile simpatice au lasat loc unor trasaturi mai ascutite. Vechea generatie a modelului francez din clasa mica a avut un succes remarcabil. La momentul lansarii, designul sau a readus un strop de emotie intr-un segment sufocat de plictiseala . Dupa opt ani insa profilul mult indragit nu mai poate impresiona ca la inceput, riscand chiar sa devina desuet. Sau poate ca nu. Cum se simte. Greutatea sporita (prin cresterea dimensiunilor si marirea gradului de siguranta - 5 stele Euro NCAP ), determina motorul pe benzina de 1.4 litri si 90 de cai-putere sa nu fie in largul sau. Demarajul lasa de dorit, doar consumul mixt declarat (6.3 l/100 km) fiind atractiv. Pacat. Sasiul, care poate mult mai mult, impreuna cu directia foarte comunicativa fac din 207 poate cel mai sportiv supermini lansat in ultima vreme. Reglajele ample ale scaunului (bine profilat) si volanului permit obtinerea celei mai bune pozitii de condus din segment. Cromatica optimista a habitaclului si desenul matur al bordului sunt penalizate de materialul gen musama care acopera partea superioara a acestuia din urma. La final: Lista de preturi a lui 207 poate descumpani. Versiunea testata, cu primul nivel de echipare si un motor mic, ajunge la aproape 13.500 de euro cu toate taxele - peste ceea ce solicita rivalii directi. Nu-i mai putin adevarat ca si dotarile sunt la acelasi nivel. Nimic din ceea ce este esential nu lipseste: aer conditionat, airbaguri frontale, ABS·EBD, inchidere centralizata, radio-CD, geamuri electrice fata, volan reglabil, scaun sofer ajustabil pe inaltime, computer de bord, oglinzi electrice si proiectoare ceata. Pe aceeasi tema mai puteti citi: Wheels.Ideo.ro: Land Land Rover se pare ca va urma exemplul Jaguar in reducerea greutatii pe modelele sale. Jaguar foloseste aluminiul pe modelele sale Xj si XK cu mare succes, inlocuirea otelului aduce mari avantaje in ceea ce priveste siguranta dar in acelasi timp reduce considerabil greutatea automobilului. Primii care au introdus aceasta tehnologie au fost ingenerii de la Lotus pe primul Elise.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea