Stiinta & Tehnologie

Noutati Frankfurt

Odata cu prezentarea noului 911 GT2 la Salonul Auto de la Frankfurt , Porsche lanseaza cel mai puternic 911 omologat pentru uz pe drumuri publice. Disponibil exclusiv cu tractiune spate si transmisie manuala cu sase trepte, acest automobil performant accelereaza pana la 100 km/h in doar 3.7 secunde si atinge o viteza de top de 329 km/h, cu un consum mediu de 12.5 l/100 km – o economie de carburant considerata imposibila in urma cu cativa ani in aceasta clasa de performanta. Propulsorul noului 911 GT2 este bazat pe motorul boxer cu sase cilindri al modelului 911 turbo supraalimentat, prin intermediul a doua turbine cu gaz, ce folosesc geometrie variabila (VTG). Motorul boxer de 3.6 litri ofera o putere maxima de 530 CP la 6.500 rpm, iar valoarea cuplului maxim este de 680 Nm oferiti constant intre 2.200 si 4.500 rpm. Cresterea puterii cu 50 CP fata de versiunea clasica a acestui motor este asigurata de cele doua turbocompresoare de dimensiuni mari, care pot oferi o presiune superioara. Pentru prima data inginerii Porsche au combinat motorul turboalimentat cu o admisie de aer variabila, ceea ce este considerat o revolutie in domeniul motoarelor turboalimentate. 911 GT2 a reusit noi performante si in ceea ce priveste controlul emisiilor poluante. Acesta este primul Porsche omologat pentru uz stradal ce este dotat cu evacuare amorsata si esapament din titaniu ca echipare standard. Acest material scump reduce greutatea cu 50% in comparatie cu otelul, tot ansamblul cantarind doar 9 kg. Noul 911 GT2 vine dotat standard cu frane PCCB, care folosesc discuri fabricate din material compozit fibra de carbon/ceramic. Acestea ofera o forta maxima de franare ce se mentine la acelasi nivel, indiferent de conditii. Un alt avantaj al franelor PCCB este reducerea greutatii fata de discurile de otel cu aproximativ 20 kg. Alta dotare standard este sistemul electronic de control al suspensiei PASM (Porsche Active Suspension Management). Pretul de baza pentru noul model este de 177.481 euro fara TVA. Skoda Fabia Combi - extralarge In comparatie cu actualul model existent in productie, dimensiunile exterioare ale noii Fabia Combi au crescut. Masina este mai lunga cu 7 mm si mai inalta cu 46 mm. Portbagajul a crescut si acesta cu 54 litri si a ajuns la un volum total de 480 litri. Prin rabatarea banchetei, volumul disponibil al portbagajului atinge 1.460 litri, 235 litri peste cel al generatiei anterioare. Portofoliul de motorizari cuprinde trei versiuni pe benzina (1.2 12V HTP/ 51 kW/ 70 CP, 1.4 16V/ 63 kW/ 85 CP si 1.6 16V/ 77 kW/ 105 CP) si trei propulsoare diesel (1.4 TDI PD/ 51 kW/ 70 CP, 1.4 TDI PD/ 59 kW/ 80 CP si 1.9 TDI PD/ 77 kW/ 105 CP), toate acestea fiind in conexiune cu o cutie de viteze cu cinci trepte. Optional, motorul 1.6 16V/ 77 kW/ 105 CP poate fi echipat cu o transmisie automata, cu sase trepte (Tiptronic). Cele mai puternice doua motorizari diesel, 1.4 TDI PD/59 kW/ 80 CP si 1.9 TDI PD/77 kW/ 105 CP, dispun de filtru de particule diesel (DPF). Pe langa designul proaspat care corespunde cu cel al versiunii hatchback, noul automobil ofera o serie de facilitati menite sa imbunatateasca confortul. Cele mai importante sunt spatiul suficient pentru pasageri din spate, volumul portbagajului (480 l, respectiv 1.460 l), multitudinea de spatii de depozitare , materialele de inalta calitate din interiorul masinii si prelata ce acopera portbagajul al carui sistem este identic cu cel de la Octavia Combi. Škoda Auto a comercializat peste 630.000 unitati din prima generatie Fabia Combi in intreaga lume si va continua sa produca actualul model cel putin pana la finalul acestui an. In Romania, au fost livrate pana in prezent aproximativ 5.000 unitati. Chevrolet Aveo – disponibil pe piata din martie, anul viitor Noul Chevrolet Aveo isi sarbatoreste intrarea pe piata la Salonul Auto de la Frankfurt din aceasta toamna (13 – 23 septembrie). Disponibil in Europa din martie anul urmator, Aveo cel nou a fost echipat cu doua variante de motoare pe benzina - noul motor de 1.2 litri de 84 cp si motorul existent de 1.4 litri, care dezvolta acum 98 CP. Masina este disponibila atat cu transmisie manuala, cat si automata. Modelul Aveo hatchback incorporeaza noile tendinte de design Chevrolet, cum ar fi grila mare a radiatorului impartita de o bara transversala in culoarea caroseriei si logo-ul Chevrolet, pozitionat proeminent in centru. Detaliile dinamice includ farurile mari curbate, clare si proiectoarele de ceata ca niste spoturi, luminand din partea inferioara a barei de protectie. Din profil, liniile proeminente ale caroseriei atrag privirile, in timp ce spatele masinii este dominat de bara de protectie masiva si de lampile rotunde in carcase din sticla clara. Daca vrei sa afli mai multe despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la newsletterul Masini.acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea