Stiinta & Tehnologie

Noul Touareg, mai scump, dar deja cu lista de asteptare

Prezentat in premiera mondiala anul trecut la Paris, Touareg incearca sa-si seduca iarasi fanii, de aceasta data inarmat cu un nou design la partea frontala, o noua motorizare V8 cu injectie directa pe benzina si un sistem ABS plus (primul de acest fel din lume), capabil sa reduca distantele de oprire pe teren accidentat cu pana la 20%. Bestseller-ul marca VW e gata de start si in Romania, nu doar mai bine dotat, ci si un pic mai scump decat predecesorul sau. Noul Touareg arata diferit. Cu exceptia capotei motorului, practic nici o componenta nu a ramas neatinsa. Partea din fata are o noua grila de radiator si faruri ceva mai expresive. Elementelor tehnice moderne i se adauga acum motorizarea V8 cu benzina alimentata prin injectie directa - prima de acest fel montata pe un Volkswagen. Nou este si sistemul Adaptive Cruise Control (ACC), care dispune de o functie de incetinire pana la oprire. Un alt sistem de siguranta care face parte din dotarea noii generatii Touareg (introdus in premiera la Volkswagen) este asa-numitul Side Scan. Functia - asistarea manevrelor la schimbarea benzii de mers. Sistemul monitorizeaza zonele din lateral si din spatele masinii, un martor luminos situat in oglinzile retrovizoare prevenind soferul asupra unui eventual risc de coliziune in timpul trecerii de pe o banda pe alta. Noi sarcini au fost adaugate si sistemului electronic de asistare a stabilitatii ESP - un dispozitiv hidraulic de asistare a franarii de urgenta. Datorita acestuia, presiunea necesara unei actionari spontane a franelor este acumulata in momentul eliberarii pedalei de franare, la o manevra precedenta. In privinta sigurantei pasive, este folosit un nou senzor capabil sa detecteze momentul cand masina ajunge in situatia de a se rasturna. Distractia la bordul noului Touareg este asigurata, optional, de o combina audio capabila sa transforme habitaclul in discoteca: sunet de inalta fidelitate, zece difuzoare, amplificator cu zece canale si o putere totala de 620 wati. Masina mai dispune de un nou display multifunctional, informatiile referitoare la navigatie putand fi vizualizate sub forma 3D. Dincolo de micile mofturi menite sa faca viata mai usoara la bordul acestei masini la moda, cei care iubesc puterea vor aprecia ceea ce reprezinta de fapt principala forta a noului Touareg: noul V8 FSI de 350 CP. Celelalte doua motorizari pe benzina dezvolta 280 CP (V6 FSI), respectiv 450 CP. Pe langa acestea, mai exista alte trei motorizari - toate turbodiesel cu injectie directa: 174 CP (TDI), 225 CP (V6 TDI) si 313 CP (V10 TDI). Porsche Romania a inregistrat deja 250 de precomenzi pentru noul Touareg. Nici o surpriza, tinand cont de succesul pe care l-a avut vechea generatie - 2300 unitati vandute, cele mai solicitate fiind versiunile R5 TDI si V6 TDI. Pretul de baza s-a marit de la 30.819 euro CIP la 32.246 euro (fara TVA).

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea