Stiinta & Tehnologie

Noul Fiat Fiorino isi face aparitia

Pentru a satisface cele mai diverse nevoi in transportul urban de bunuri, Fiat Professional a creat noul Fiorino. Dezvoltat ca si proiect comun intre Fiat and PSA ( Peugeot Citroen ), vehiculul este produs la Uzina Tofas din Bursa, Turcia, si va fi comercializata in 80 tari din lumea intreaga, incepand cu sfarsitul acestui an. Pentru moment a fost prezentat in versiune cargo, iar versiunea pentru pasageri va fi lansata anul viitor. Fiorino este un model performant, usor de manevrat si destul de confortabil pentru un vehicul comercial. Nefiind foarte costisitor, poate fi considerat solutia ideala pentru persoanele care trebuie sa petreaca ore intregi conducand sau livrand diverse marfuri. Designul a tinut cont de faptul ca dimensiunile externe sa fie mai compacte decat cele ale vehiculelor comerciale din segmentul mini-van, dar sa pastreze spatiu suficient pentru compartimentul de marfa. Fiorino are 3.86 m lungime, 1.72 m inaltime si 1.71 m latime. Dubita are si un segment cargo mai mare, fiind usor de incarcat. Barile masinii sunt bine adaptate modului de functionare a masinii si pot asigura protectie sporita, mai ales impotriva impactului la viteza mica. Zona de incarcat are un volum de 2.5 metri cubi (2.8 daca bancheta este pliata). Lungimea interna este de 1.5 m (aproape 2.5 m cu bancheta din spate pliata). Capacitatea sa de incarcare poate ajunge pana la 610 kg (incluzand si soferul). Usile laterale sunt pliabile, iar cele din spate sunt duble si foarte mari, facand incarcatul si descarcatul mult mai usoare. Fiorino mai dispune, de asemenea, de sase inele de securizare a marfurilor in timpul transportarii, precum si partitii pentru a proteja soferul in eventualitatea varsarii produselor transferate. Cabina este usoara, confortabila atat pentru sofer cat si pentru eventualii pasageri, pozitia de condus fiind asemanatoare cu cea a unui autoturism. Temperatura si umiditatea in cabina sunt controlate de un sistem special. Fiorino mai are si un sistem audio -telematic constand intr-un radio cu CD sau un Mp3 player, un sistem stereo cu 4 boxe integrate si un kit Bluetooth hands-free. Mini-van-ul poate fi propulsat de un motor de 1.4 litri pe benzina (73 CP) si de un turbodiesel 1.3 Multijet (75 CP). Transmisia poate fi manuala, cu 5 trepte, sau automatica, cu 6 trepte. Sigutanta pasiva consta intr-o succesiune de structuri la nivelul caroseriei de nivele diferite de duritate. Fiorino este insa inzestrat si cu un sistem eficient de franare, ABS si EBD. Dubitele Fiorino Cargo sunt disponibile in doua variante, basic si SX, 10 culori si 9 tipuri de configuratii pentru partea experioara, cu una, doua sau nicio usa glisanta. La inceputul anului 2008, va mai fi lansata o versiune speciala, Fiorino Cargo. Aceasta va fi destinata pentru uz rural sau in zone foarte accidentate. In tandem cu aceasta va fi lansat si modelul Combi pentru pasageri (pana la 5 passageri plus 270 kg).

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea