Stiinta & Tehnologie

Nissan Qashqai da tonul schimbarii

Prin Qashqai , Nissan a reusit sa creeze un altfel de vehicul, intr-un nou segment de piata. Denumit dupa tribul nomad din apropierea muntilor Zagros (la SV de Iran), Qashqai (pronuntat " Kash -Kai"), noul Nissan trebuie inteles ca un " nomad urban ". La inceputul lui septembrie 2007 Nissan prezenta o noua masina creata exclusiv pentru Europa. De dimensiuni apropiate unui Ford Focus, dar mai mic decat un SUV compact, Qashqai face parte din clasa compacta si se inscrie, prin design si abilitati, in zona modelelor Crossover. Qashqai va aparea in showroom-uri la inceputul lui 2007, iar originile sale se afla in conceptul care a fost prezentat cu doi ani in urma, la Geneva. Stilul distinctiv al acestei masini este dat de forma asemanatoare unui sedan, imbinata cu puterea 4 x 4. Qashqai tinteste o clientela ce-si doreste o masina compacta, cu trasaturi puternice, dar care nu sunt atrase de SUV-urile mari si agresive care au invadat lumea in ultimii ani. In fapt, Qashqai reflecta convingerea Nissan ca gusturile clientilor incep sa se schimbe. Tot mai multi clienti prefera un crossover compact , spatiu interior generos pentru familie, cu capabilitatile unui 4 x 4 si, desigur, mult confort completat de o functionalitate practica si o buna manevrabilitate. Qashqai le promite pe toate. Mai mult, aceasta masina este raspunsul Nissan pentru aceia care isi doresc o masina care sa-i scoata din multime. Initial, designul a inceput in Japonia, dar mare parte din creatia noului Qashqai a fost realizata in Europa. Conceptul a fost pus in productia de serie la uzina din Sunderland, Anglia, la sfarsitul anului trecut, vanzarile fiind programate pentru aceasta perioada. Carlos Gohn, seful Renault Nissan, spunea despre Qashqai ca e un autovehicul in care coexista calitatile unei masini cu tractiune integrala si cele ale unui turism, iar ca aspect, prin trasaturile usor agresive, aceasta trebuie sa sugereze ca poate mai mult decat ne putem inchipui. Qashqai are ceva din aspectul curbat si elegant al lui Murano. Interiorul este focusat pe sugerarea ideii de cockpit, cu o puternica delimitare a zonelor soferului si a pasagerului din dreapta, pe de o parte, si pasagerii din spate, de cealalta parte. In ciuda acestui aspect, masina se distinge printr-un interior luminos si spatios. Clientii pot alege intre motoarele de 1,6 litri/115 CP sau 2,0 l/140 CP sau cele doua dieseluri - 1,5 si 2,0 litri, de 116, respectiv 150 CP. In Romania, masina va fi lansata in luna aprilie.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea