Stiinta & Tehnologie

Motorul diesel V12 la Audi Q7

Daca Otto Diesel a trait cu o suta de www .acasa.ro/ www .acasa.ro/ani" title="ani">ani " title="ani">ani in urma, iar motorul inventat de el si-a petrecut tineretea si maturitatea propulsand camioane, locomotive si ceva turisme, abia in 2006 a fost inteles pe deplin. Anul acesta s-a consemnat prima victorie in cursa de la Le Mans a unui motor diesel (a doua motoare diesel), construit de Audi. Aceasi germani au construit JCB Dieselmax un vehicul propulsat de doua motaore diesel care a alergat pe lacul sarat de la Bonneville (America), cu nu mai putin de 580 km/h. Masina are forma unui avion cu reactie, fara aripi si doua motoare diesel - cate unul pentru fiecare punte - de 5.0 litri, care dezvolta 750 CP - in parte. In timpul testelor de viteza motoarele nu au fost deloc gurmande, consumand doar aproximativ 3 litri de combustibil la 17 km. Daca cineva s-a intrebat pentru ce face Audi atata risipa de energie, iata raspunsul! Elegantul Q7, lansat in acest an, are de acum o motorizare unica in lume. Un motor V12 diesel - de departe cel mai puternic propulsor diesel de serie. Audi prezinta modelul in premiera la apropiatul show auto din Paris. V12-le are o capacitate de 6.0 litri si produce 500 CP, cu un cuplu de 1000 Nm. Q7 poate atinge acum 100km/h in doar 5,5 secunde, iar viteza maxima i-a fost limitata la 250 km/h. Performantele motorului diesel sunt extraordinare si in cazul consumului. Audi Q7 nu "inghite" mai mult de 11,9 litri la 100 de km, iar emisiile de noxe in atmosfera au fost si ele limitate.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea