Stiinta & Tehnologie

Mitsubishi Lancer un WRC domestic

A opta generatie a sedanului japonez are un design stralucitor si motoare cuminti

Numele nu mai poate reprezenta o necunoscuta pentru niciun iubitor al automobilismului, fiind evidenta asocierea acestuia cu particula Evo. Mitsubishi a stiut dintotdeauna sa profite de succesul uneia dintre cele mai reusite masini de raliu din lume, iar noua generatie Lancer continua traditia.

Legatura modelului Mitsubishi Lancer cu versiunea Evolution, utilizata in motorsport , nu este si nu a fost niciodata una fortata, impusa de ratiuni de marketing. Primul Lancer, introdus in 1973, a avut inca de la inceput o echipare de raliu, 1600 GSR, ce a facut furori in competitii majore precum Safari Rally. Modelul arata extrem de bine in caroseria „coupe - 2 doors“ si ar putea fi considerat scanteia care a aprins focul numit Evolution. Mai tarziu, Lancer, sub toate denumirile utilizate de Mitsubishi si grupul Chrysler pe diferite piete (Colt, Celeste, Fiore, Galant etc.), a devenit un simbol pentru masina japoneza eleganta, din ce in ce mai aerodinamica si mai stilata. Au trecut 8 generatii de la fabricarea primului model, iar astazi designul este mai reusit ca niciodata. Concept-X si Concept Sportback, expuse in Japonia si la Frankfurt in 2005, au prefigurat actualul Lancer, anuntand inca de pe atunci aparitia unuia dintre cele mai frumoase sedanuri de pe piata auto. In 2007, la Detroit, s-a produs si premiera, iar realitatea a confirmat. Noul Mitsubishi Lancer are unele dintre cele mai indraznete linii pentru un sedan compact, respirand, chiar si in variantele sale cuminti, un aer extrem de sportiv.

Motoarele sale nu au nicio legatura cu rapacele Evolution, cele doua versiuni pe benzina (1.5 litri, 109 CP, si 1.8 litri, 143 CP), dar si dieselul 2.0 DI-D (140 CP) fiind destinate „consumului“ , in oras, cu comportamente specifice puterilor nominale si fara alte ingrediente sport. Noi am testat deocamdata propulsorul pe motorina, oferit de japonezi ca urmare a cererii bine-cunoscute in Europa, si am descoperit o masina care atrage privirile ca un magnet, dar care este mult mai blanda decat pare. Cu un cuplu maricel, de 310 Nm, Lancer se misca repede din loc (9,7 secunde de la 0 la 100 km/h), dar plateste tribut „efectului turbo“, care se simte pe la 2.500 de rotatii pe minut. Dupa aceea lucrurile devin din ce in ce mai alerte, singura neplacere fiind cauzata de nevoia de a schimba des vitezele, tipic diesel-urilor, de altfel.

Interiorul nu este la fel de spectaculos precum exteriorul, desi echiparea Instyle, cu piele, sistem multimedia cu display, faruri cu xenon, comenzi pe volan etc., arata destul de aproape de un sedan premium. Un plus pentru scaunele fata, extrem de confortabile, cu o ergonomie buna, dar si pentru spatiul destinat pasagerilor spate. Un minus pentru spatiile de depozitare, insuficiente, poate, pentru o masina de familie . Pe total, raportul calitate-pret este unul foarte bun, in comparatie cu ceea ce putem gasi pe piata, versiunea de baza Inform, la pretul de 13.016 euro (fara taxe), avand in standard aer conditionat, 7 airbaguri (inclusiv pentru genunchi so-fer), computer de bord cu display central, geamuri si oglinzi electrice, CD player cu MP3. Versiunea testata, dotata cu aproape orice are nevoie o masina, costa 21.000 de euro, fara taxe.

 

Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea