Le vedem si astazi, unele mai frumoase decat au fost la iesirea din fabrica, cu zeci de ani in urma. Broscute , Miniuri, Trabiuri sau surate macar la fel de celebre, precum Fiat 500 si Jeep CJ. Exponente ale perioadei de glorie a automobilului.
volkswagen beetle - Broscuta. Masina poporului a intrat in productie in 1935, initial sub numele Kdf-Wagen. Inca din stadiul de proiect, caroseria semana izbitor cu doua modele precedente, T91 produs de Tatra (firma careia Volkswagen i-a si platit despagubiri) si Porsche Typ 12.
Broscuta era in acelasi timp usor si ieftin de intretinut. Ultimul model care pastra forma originala, dinaintea "noului Beetle", a fost produs pe 30 iulie 2003, in Mexic. A fost exemplarul cu numarul 21.529.464.
Mini. Lansat de british motor corporation (BMC, proprietara marcilor Austin si Morris), Mini s-a clasat pe locul secund intr-un sondaj international menit a desemna cea mai influenta masina a secolului XX (dupa Ford Model T, dar inaintea "Broscutei", care a ocupat locul 4).
Aparut ca rezultat al unei crize de carburant, micutul automobil a sfarsit prin a se impune multumita incredibilei sale adaptabilitati - a fost fabricat atat ca "limuzina", cat si ca furgoneta!
Trabant. O masina care a cucerit multe inimi in fostul spatiu socialist, dar nu numai. Proiectul initial prevedea fabricarea unei motociclete cu trei roti, fiind adaptat ulterior in forma pe care o cunoastem si azi.
Evenimentul Zilei