Stiinta & Tehnologie

Masina anului: 38 chemati, opt alesi, un cistigator

Uniunea Ziaristilor si Editorilor Auto din Romania (UZEAR) va organiza in acest an o noua editie in cadrul concursului "masina anului", editia 2007. Juriul va fi alcatuit din 38 de membri, reprezentanti ai publicatiilor de profil, cotidiene, printre care si "Cotidianul", agentii de presa si personalitati din lumea auto. In prima faza, in perioada 28 noiembrie-5 decembrie, dintr-un total de 38 de modele eligibile vor fi selectate doar opt. Dintre acestea din urma se va decide, intre 5 decembrie si 12 decembrie, care va fi masina anului pentru 2007. Votarea se va face online, fiecare membru al juriului exprimindu-si votul pe site-ul www .masinaanului.ro, domeniu detinut de UZEAR. Punctajul acordat de juriu va fi facut public in momentul anuntarii masinii cistigatoare. Cine e pe lista Alfa Romeo e prezenta cu un model in aceasta competitie, respectiv cu Brera. Audi are trei modele, dintre care Allroad Quattro si TT, se afla la a doua generatie , si Q7, primul SUV veritabil al marcii din Ingolstadt. Cadillac arunca in lupta modelul BTS , in timp ce Chevrolet s-a inarmat cu Aveo, Captiva si Epica. Francezii de la Citroën vor fi prezenti cu C4 Picasso si cu limuzina C6. Dodge aduce modelul Caliber, iar Fiat pluseaza cu Grande Punto. Ford prezinta modelele Galaxy si S- Max , acesta din urma primind deja titlul de „masina anului 2007“ in Europa. Hyundai vine cu doua modele: Accent si Santa Fe. Jeep este reprezentata de off-roaderul Commander, iar felina britanica Jaguar de sportivul nobil XK. Kia se arunca in cursa cu trei modele: Carens, Carnival si Magentis . Luxosul Lexus vine cu LS, iar Mazda cu MX 5. Mercedes se lauda cu noile generatii CL si GL, desi nici unul dintre aceste modele nu a intrat in finala pentru masina anului in Europa. Un model cu totul nou al celor de la Mercedes este R-Klasse. Micutul Mini se afla si el in plutonul de 38, la fel ca Nissan Note, Opel Corsa, Peugeot 207 sau a treia generatie a lui Renault Clio, desemnata masina anului 2006 in Europa. Skoda vine cu un model cu totul nou: Roomster. Asiaticii tatoneaza terenul cu SsangYong Kyron, Subaru B9 Tribeca, Suzuki SX4 si Toyota RAV 4. Pe linga cea de-a doua generatie a limuzinei S 80, Volvo mai propune si cel mai mic model al sau: C 30. Criterii internationale Obiectivul acestui concurs la nivel european este sa desemneze un singur cistigator, fara a se eschiva prin divizarea modelelor participante in clase si categorii. Tocmai acest lucru solicita atentie din partea juriului pentru ca trebuie sa dea note unor masini de tipuri si preturi diferite. Juriul care decide cine cistiga titlul la nivel european a fost format in acest an din 58 de membri. Modalitatea de notare europeana va fi implementata si la concursul din Romania. Astfel, un membru din juriu are la dispozitie 25 de puncte pe care le poate acorda pentru cel putin cinci modele. Cea mai mare nota pentru un model nu poate depasi 10 puncte. Printre criterii se tine seama de design, confort, siguranta, economicitate, manevrare, functionalitate, respectarea normelor Euro si pret. In plus, juriul european da cele mai multe puncte modelelor pentru care estimarile de vinzari pentru urmatoarele 12 luni indica un numar minim de 5.000 de unitati in cele 22 de tari participante.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea