Stiinta & Tehnologie

#dacia logan #sandero #motor #litru

Logan si Sandero cu motoare de un litru

Pe modelele Renault Sandero si Renault Logan comercializate in Brazilia, motorul de un litru poate fi alimentat atat cu benzina, cat si cu alcool. Propulsorul, care are patru cilindri in linie, dezvolta o putere de 76 de Cai Putere (CP) alimentat cu benzina si de 77 CP alimentat cu alcool si are un consum de 5,5 litri de benzina (8,4 litri de alcool) pentru 100 de kilometri parcursi in afara localitatii si de 7,4 litri de benzina (11,5 litri de alcool) pentru 100 de kilometri parcursi in oras.

Acest motor poate face ca Sandero si Logan sa ai aibe o viteza maxima de 160 de kilometri pe ora (161 de kilometri pe ora in cazul in care se foloseste alcool), demarajul de la 0 la 100 de kilometri pe ora realizandu-se in putin peste 14 secunde.
Performantele motorului de un litru montat pe Sandero si Logan vandute in Brazilia sunt apropiate de cele ale motorului de 1,4 litri montat pe aceleasi modele disponibile in Romania. Propulsorul de 1,4 litri ofera o accelerare de la 0 la 100 de kilometri pe ora in 13 secunde, viteza maxima fiind de 160 de kilometri pentru Sandero si de 162 de kilometri pe ora pentru Logan.

Consumul motorului de 1,4 litri este mai mare in comparatie cu a celui de un litru, pentru parcurgerea a 100 de kilometri in oras fiind necesari 9,4 litri de benzina. in afara localitatii valorile de consum sunt similare pentru ambele motoare. Avantajele unui motorului mai mic ar fi legate si de plata unot taxe mai mici catre stat si cote mai mici la asigurari.
Motorul de un litru este montat si pe Renault Clio Campus (vechea generatie a modelului Clio) si pe Renault Clio Symbol . in oferta pentru piata braziliana, toate modelele Renault sunt echipate cu motoare pe benzina adaptate sa functioneze si cu alcool, variantele diesel nefiind disponibile.

Dacia va extinde gama de motorizari cu un propulsor pe benzina de un litru, iar anumite modele vor fi echipate cu sistem de climatizare automat si cutie de viteze automata . Producatorul de componente auto Continental a anuntat marti ca, prin divizia de sisteme de transmisie si actionare, livreaza injectoare pentru echiparile cu motor de 1,6 litri cu 16 valve pe benzina (indisponibil momentan pe Sandero - n.r.), unitati de control ale motorului pentru echiparile cu propulsoare de 1,6 litri cu 16 valve, de 1,6 litri cu 8 valve si de 1 litru cu 16 valve (motor care nu exista inca pe niciun model Dacia - n.r.), unitate de control a transmisiei pentru cutia de viteze automata (care nu exista inca in oferta Dacia - n.r.) pentru motorul pe benzina de 1,6 litri cu 16 valve, ETC (unitate de control electronica a supapei de reglaj) pentru masinile echipate cu motor pe benzina de 1,6 litri cu 16 valve, senzor de distributie si senzor de reglare a aerului (aer conditionat automat, climatronic - n.r.) pentru motorizarile diesel de 1,5 litri.

Contactat de MEDIAFAX si intrebat cand vor fi introduse motorizarile de 1,6 litri cu 16 valve pe Sandero, motorul pe benzina de 1 litru si cutia de viteze automata pe modelele Dacia, vicepresedintele companiei, Constantin Stroe , a spus ca orice constructor auto se pregateste, pentru a nu fi luat prin surprindere de reactiile pietei.

"Cererea de motoare diesel este in recul. Acest lucru este efectul pervers al cresterii pretului motorinei. Acum cativa ani toata lumea vroia diesel, dar nu aveam capacitati de productie. Acum le avem, insa cererea scade. Noi trebuie sa fim pregatiti sa facem fata schimbarilor de piata. Legat de introducerea motorului de un litru, nu pot sa va spun cand il vom introduce, pentru ca nu stiu, dar daca aceste scenarii nenorocite cu cresterea pretului petrolului se adeveresc si vom ajunge la 170-180 de dolari pe baril, piata motoarelor puternice si a SUV-urilor va fi in scadere dramatica si vor avea loc niste mutatii, in sensul cresterii cererii pentru motoare si masini mici", a declarat Constantin Stroe.

El a lasat sa se inteleaga ca SUV-ul, care va fi lansat in a doua parte a anului viitor, ar putea fi primul model Dacia echipat cu o cutie de viteze automata. "Deocamdata Sandero a fost lansat cu versiunile de motorizare bine cunoscute (1,4 litri cu 8 valve si 75 de CP si 1,6 litri cu 8 valve si 90 de CP - n.r.) si, in plus, cele diesel de anul viitor ofera o optiune larga clientelei. in ceea ce priveste sofisticarile de care vorbiti mai sus, ele vizeaza alte produse din gama", a precizat oficialul Dacia. Referitor la cutia de viteze automata, Stroe nu anticipeaza o cerere masiva pentru o asemenea dotare in urmatorii 10-15 ani.

"Acum avem alte probleme. Pregatim trecerea la normele Euro 5 - Euro 6, avem probleme cu reducerea dioxidului de carbon. De la 1 septembrie 2009, producatorii auto vor fi obligati sa introduca motorizari la nivelul de depoluare Euro 5. Daca nu putem sa facem treaba asta, nu vom mai putea produce", a declarat vicepresedintele Dacia.

El a aratat ca introducerea Euro 5 presupune costuri suplimentare, care ar urma sa fie compensate de cresterea vanzarilor , astfel ca lansarea acestor motorizari nu ar fi oportuna cu mult inainte de 1 septembrie 2009.

In comunicatul remis agentiei MEDIAFAX, Continental anunta ca furnizeaza, mai nou, si pentru modelul Sandero.

Intrebat daca Dacia a renuntat la principalul furnizor, Michelin, Stroe a infirmat, mentionand ca producatorul auto isi largeste panelul de parteneri pentru ca volumele de productie cresc. "De regula, la volume mari, nu se merge doar pe unul sau doi furnizori, ci pe mai multi. Ei cunosc acest lucru pentru ca sunt in competitie si totul se traduce intr-o calitate sporita a produsului, cu un pret competitiv", a spus oficialul Dacia.

In prezent, principalii furnizori de pentru Dacia sunt Michelin si Continental, in timp ce Montana si Kormoran livreaza cantitati mai mici.

Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea