Stiinta & Tehnologie

Logan Pick-Up, mini camioneta franco-romana

Merge aproape la fel ca Logan Sedan, MCV (break) si VAN (furgoneta), poate cara 800 de kilograme si pleaca de la 7.250 euro cu TVA inclus. Daca reteta Pick-Up de la Dacia va prinde sau nu, o sa vedem dupa cateva luni de la lansarea pe piata, livrarile incepand din aprilie. Facut sa care de la A la B aproape tot ce vrea un comerciant, Logan Pick-Up, al patrulea model Dacia construit pe platforma Logan (B0), este singurul vehicul comercial usor care ofera varianta de caroserie Pick-Up (papuc). Daca pentru VAN exista, in Romania, competitori ca Fiat Doblo ori Volkswagen Caddy, pentru Pick-Up singura concurenta pe care a gasit-o Dacia este… surpriza: Nissan Navara, Mitsubishi L200 si Toyota Hilux. Toate cele trei au pret cel putin dublu fata Logan, au cel putin de doua ori mai multe dotari, sunt mai confortabile, mai mari si mai impunatoare, dar au un element comun. Niciuna nu poate cara mai mult de 800 kilograme in bena, adica fix atat cat duce si Pick-Up-ul Dacia. Ce face si ce nu face micul utilitar Logan? Pick-Up, lansat de Dacia pentru a-si intari pozitia pe piata de vehicule comerciale usoare , poate transporta obiecte lungi de 1,80 metri si late de 1,37 metri, in limita a 800 de kilograme. Aspectul acesta din urma ii nemultumeste pe vechii papucari. In fiecare benzinarie in care am oprit, pe traseul de drive-test Bucuresti- Brasov si retur, soferii de „papuci” vechi au venit si m-au abordat, toti, cu aceeasi intrebare: „Are foi de arc pe spate?”. Raspunsul fiind „nu”, toti s-au aratat nemultumiti ca nu mai pot pune pe noul Pick-Up incarcaturi mai grele de tona sau chiar mai mult, asa cum faceau cu Pick-Up-urile de odinioara, cu foi de arc pe spate si nu cu arc elicoidal. Cum vrea romanul sa care - mult si bine -, sunt sigur ca papucarii vor renunta la vechile Dacia Pick-Up, si se vor indrepta, stramband din nas, spre utilitarul Logan, asa cum s-a intamplat a fost si trecerea de la 1310 la Logan Sedan. Vor „arunca cu pietre ” in el, il vor blama ca nu e facut sa care mult deodata, dar in acelasi timp il vor conduce si-l vor lauda. Confort, dotari si tinuta de drum Le-am pus pe toate trei la un loc pentru ca nu sunt multe si sunt cunoscute. Confortul Logan Pick-Up este la fel ca cel pe care-l ofera si celelalte trei versiuni de caroserie, Sedan, MCV si VAN. Oricum, Pick-Up, cu garda la sol de 1.500 de milimetri, este identic din punct de vedere tehnic cu VAN. Dotarile, inexistente la versiunea de baza, arata de fapt ca masina are alt scop decat confortul. Servodirectia, sistemul de franare cu ABS, inchiderea centralizata, proiectoarele de ceata si aerul conditionat se gasesc pe lista de optionale, chiar si la varianta „de top” (Pack Confort) a Pick-Up. Tinuta de drum mi s-a parut in regula pentru o masina ieftina, destinata transportului de marfa. Am mers cu motorul diesel de 85 de Cai Putere (1.5 dci, patru cilindri cu 16 valve), precum si cu varianta pe benzina de 90 de cai putere (1.6 MPI, patru cilindri cu 8 valve). In mod cert motorul diesel este o alegere mult mai inspirata. E mai silentios, mai fasnet si mult, mult mai economic in realitate decat cel pe benzina. Suspensia este identica cu cea a VAN si ofera un comportament bun in curbe, atat cu masina goala, cat si cu sarcina partiala. Cutiile de viteza si timoneriile sunt excelente, la fel ca la toata gama de modele Dacia si Renault. Cele mai mari minusuri ale Pick-Up sunt zgomotul la rulare cu viteze mai mari de 110 kilometri pe ora, cand vantul si motorul umplu cabina cu prea multi decibeli, si antifonarea slaba a pasajelor rotilor. Astfel, orice pietricica aruncata de se aude pregnant in cabina.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea