LG KM500 Review

Daca de curand ne-am jucat cu un cu un LG "fashion", lucrurile se schimba putin, iar in aceasta saptamana ne bucuram de prezenta unui telefon muzical, LG KM500 .

1. Inceput
2. In detaliu
3. Inteligenta Artificiala
4. Incheiere

Recent lansat

Terminalul LG KM500 a fost lansat pe piata in luna februarie a acestui an, adica este un telefon tanar. Modelul este un terminal muzical, M-ul din nume fiind un indiciu al identitatii lui. Slider-ul este un mid-range , specificatiile tehnice incadrandu-l exact in aceasta categorie.

Dar acum sa trecem direct la subiect. LG KM500 masoara 101,5 x 48 x 15 mm si cantareste 155 de grame, un telefon compact cu un invelis din plastic si metal. Partea frontala este acoperita de plasticul lucios, iar cea dorsala, mai precis capacul ce acopera bateria, este din metal. Din pacate partea lucioasa vor face din KM500 un magnet de amprente.

Daca vorbim de un slider, atunci asa cum ne-am obisnuit fata telefonului va fi ocupata de ecran si D-pad. LG KM500 are un ecran de 2 inch cu 256.000 de culori si rezolutie de 240 x 320 pixeli. Deasupra ecranului avem sigla LG si difuzorul telefonului, iar sub ecran D-pad-ul care este mai mult sistemul de control al player-ului muzical.

Aceste este circular si are pe el insemnate butoanele sus/jos, stanga/dreapta dar si butoanele de Skip, Stop/Play. Totodata, acesta este incadrat de doua taste care in modul stand-by sunt cele corespunzatoare submeniurilor Contacts (dreapta) si Menu (stanga). Tot in aceasta portiune de telefon gasim si butonul dedicat MP3 player-ului muzical. Acesta este asezat in partea dreapta, pe partea frontala a telefonului, insemnat cu o nota muzicala.

La glisare, telefonul isi descopera tastatura standard alfanumerica, insirata pe 5 randuri de aceasta data, pentru ca primul rand de butoane este cel pe care de obicei il gasim in constructia D-pad-ului. Din moment ce acesta a preluat controlul player-ului muzical, un rand de taste a disparut. Prin urmare, butoanele de apelare, C (Cancel) si terminare/respingere apel alcatuiesc primul rand al tastaturii. Butoanele lui LG KM500 sunt asa cum ne-a obisnuit compania pana acum, late si plate, tastarea facandu-se foarte usor. Atunci cand utilizatorul va forma un numar, pe ecran vor aparea animatii, un stil intalnit si la telefoanele Samsung.

Dintr-o dunga...

Mergem mai departe si ajungem la laturile lui LG KM500 , toate destul de dichisite. Latura stanga este ocupata de slotul de atasare periferice. Spre diferenta de stilul anterior de aparare a slotului, adica bucata de plastic flixibila sau cauciucul care s-ar putea rupe la un moment dat, LG a inlocuit aceasta metoda cu una mai buna. Plasticul care acopera slotul se gliseaza sub carcasa asemenea unei paravan. In acest mod nu vei avea surprize neplacute. Tot pe latura stanga gasim si slotul pentru mufa standard de 3,5 mm. Asa ca in cazul in care nu esti multumit de castile de la pachet, mai ai o posibilitate.

Partea dreapta a terminalului este ocupata de butoanele de volum si cel dedicat camerei foto . Latura superioara are un buton de blocare/deblocare taste si cel care ajuta la deschiderea capacului bateriei. Tot aici mai putem distinge o protuberanta, care pare a fi un al treilea buton, dar de fapt este un simplu element decorativ, iar latura inferioara nu prezinta nici un fel de buton.

Am ajuns si la partea dorsala a telefonului care este inseamnata doar de o sigla LG si obiectivul foto de 2 megapixeli cu flash. Partea metalica a telefonului este de fapt capacul care acopera bateria. Bateria care alimenteaza acest telefon este standard Litiu-Ion de 800 mAh, care in modul Stand-by rezista pana la 250 de ore si pana la 3 ore de convorbiri. Slotul cartelei SIM se afla sub bateria, iar slotul microSD pe suprafata in care sta incorporat CMOS-ul camerei foto. Totusi, aceastas localizare nu faciliteaza schimbul cardului, pentru ca este nevoie de oprirea telefonului si scoaterea bateriei pentru inlaturarea cardului de memorie. Totusi, LG KM500 vine la pachet cu un card microSD de 1 GB.

Creier de mid-ranger

Memoria interna a lui LG KM500 este de doar 50 MB, dar terminalul compenseaza prin slotul microSD. In plus, asa cum am spus si mai devreme, KM500 vine cu un card microSD la pachet de 1 GB. Daca acest numar nu te satisface ai posibilitatea unui upgrade mai mare, de pana la 2 GB.

In modul stanbdby, ecranul telefonului afiseaza informatii standard ca semnal, faptul ca memoria interna este activa, puterea bateriei si ora, acestea fiind afisate in partea de sus a ecranului, in cea de jos gasind, data, din nou ora si submeniurile Menu si Contacts. Aproximativ in mijlocul ecranului gasim 4 shortcut-uri spre modul telefonului (general, silentios , etc), mesagerie, Favourites si agenda personala (adica Contacts).

La capitolul mesagerie, acest telefon a reusit sa ma surprinda pentru ca spre diferenta de alte mid-range-uri, acest terminal nu suporta mesaje e-mail. Astfel KM500 se rezuma doar la SMS-uri si MMS-uri, chiar daca telefonul are un meniu de mesaje e-mail. Din pacate atunci cand il accesezi nu ai cum sa iti personalizezi setarile pentru a te putea folosi de acest serviciu. Prin urmare aceste este inactiv. Este adevarat ca acest lucru nu este o tragedie, dar e posibil ca multi sa simta lipsa acestei functii, mai ales cand ea este atat de raspandita.

Muzica DJ

Am ajuns si la atuul acestui telefon si anume partea muzicala. Pentru a intari aceasta afirmatie, KM500 vine cu anume caracteristici de MP3-player si anume mufa standard de 3,5 mm si D-pad-ul constuit in asa fel incat sa arate ca tastele de control al unui player muzical dedicat.

Dar sa incepem cu exteriorul sa sa ajungem la interior. Lasand la o parte sloturile deja discutate, LG KM500 este un bun player muzical. Ai posibilitatea de atasare a doua casti simulatan, adica cele de la pachet, cat si un alt set care se conecteaza prin mufa de 3,5 mm. Totodata, castile de la pachet au un transformator pe fir, care are si el mufa de 3,5 mm. Dupa cum se observa LG lasa la indemana utilizatorului alegerea castilor. Ca player muzical, KM500 suporta fisiere MP3, WMA si AAC++.

Sunetul redat de terminal prin castile proprii este bun. Cu volumul dat la maxim zuruitul este prezent, dar doar la unele melodii. In plus, cand melodia ruleaza, telefonul are parte de efecte luminoase ce se vad in portiune circulara de sus a D-pad-ului. Melodiile sunt sortate in functie de artist, gen si album. Ai la dispozitie setari al player-ului cu afisare a melodiilor pe tot ecranul sau in lista, egalizator predefinit, lucru bun, dar care totusi nu te lasa sa iti setezi singur egalizatorul si mod de repetare a unei melodii sau a tuturor din lista.

Tot la capitolul acesta intra si radio-ul FM. Pentru a functiona este obligatorie atasarea castilor de la pachet, care sunt pe post de antena. Castile normal introduse in slotul de 3,5 mm nu vor avea efect de antena pentru radio.

2 megapixeli putere

Este clar ca la acest capitol nu este nevoie de asteptari prea mari. LG KM500 dispune de o camera foto de 2 megapixeli fara autofocus, dar cu flash. Este in stare sa capteze imagini la o rezolutie maxima de 1600 x 1200 pixeli. Totodata terminalul mai suporta efecte ca sepia, mono si negativ si functii white balance, automat, fluorescent etc. Culorile redate nu sunt tocmai cele mai reale, dar poti sa ai poze bune in lumina naturala si daca iti setezi camera pentru poze in modul SuperFine.

LG KM500 poate face si capturi video, care la fel ca si cele de imagini suporta efectele de sepia, mono si negativ sau functii white balance. Poti opta sa filmezi la rezolutie mica QCIF de 176 x 144 pixeli sau la QVGA de 320 x 240 pixeli. Filmele vor fi salvate pe telefon sau cardul microSD (depinde unde ai setat tu salvarea) in format .3GP.

Conectivitate

La acest capitoul LG KM500 se prezinta perfect pentru numele de mid-ranger. Terminalul dispune de conectivitate GPRS si EDGE ambele de clasa 10, Bluetooth versiunea 2.0 si USB. Conectat la USB telefonul estea vazut de PC ca un dispozitiv de stocare de date, deci instalarea programelor de la pachet nu este o chestiune imperioasa sau obligatorie.

Cat despre navigarile pe ineternet, lucrurile nu sunt cele mai roz. Chiar daca ne ajutam de EDGE-ul din dotare, KM500 se bazeaza doar pe broswer-ul WAP 2.0 cu suport xHTML. Conectarea pe internet se face rapid, la fel si navigarea, doar vizualizarea paginilor va fi ceva mai dificila pentru ca suportul HTML lipseste.

LG KM500 este un telefon bun. De aratat, arata bine si este si destept. Este depunctat insa de faptul ca nu suporta e-mail-uri si vine cu un broswer web care nu suporta formatul HTML. In schimb il ridica player-ul muzical dotat. Acest telefon va fi raspunsul la cautarile celor care doresc muzica pe telefon, un look stilat si functii standard de telefon mobil.

Autor: Andreea Dihel

Pentru a fi la curent cu cele mai recente lansari si informatii din domeniul telefoniei mobile aboneaza-te la Newsletterul Mobile.acasa.ro

•