Stiinta & Tehnologie

Inovaţie în segmentul maşinilor de familie

Nu vă lăsaţi păcăliţi de aspectul de dubiţă. Roomster este un nou tip de maşină cu care Skoda are toate şansele să cucerească publicul. Colegii de la "Autocar" au efectuat un minitest cu maşina şi suntem în măsură să vă prezentăm primele impresii despre noul produs. În esenţă, Roomster este noul răspuns al lui Skoda vizavi de Renault Scenic şi Citroen Picasso, care constă într-un habitaclu jos, de maşină croită pentru plăcerea şoferului, altoit cu unul de monovolum , spaţios. Această uniune transformă Roomster într-o berlină pentru pasagerii din faţă şi într-un automobil extrem de confortabil, cu vedere panoramică, pentru cei din spate. În mod clar, este vorba de un concept de maşină complet nou. Ideea şi forma interesantă, care te cucereşte foarte repede, au fost anunţate de conceptul prezentat la Salonul de la Frankfurt, din 2003, iar acum avem de-a face cu versiunea de producţie. Sase motorizări, preluate de la VW În gamă sunt disponibile şase motoare – trei pe benzină şi trei diesel, toate fiind familiare de pe alte maşini ale grupului Volkswagen. Propulsorul de bază este cel în trei cilindri, de 1,2 litri şi 64 CP, care este surprinzător de faşneţ. Există şi un 1.4 cu 16 supape, care dezvoltă 86 CP, iar versiunea de top pe benzină este 1.6 de 105 CP. Clienţii de diesel pot alege între două versiuni ale omniprezentului motor în trei cilindri, de 1,4 litri, care oferă 70, respectiv 80 CP, precum şi versiunea de 105 CP a celebrului 1.9 TDI. Pe şosea, cea mai importantă virtute a lui Roomster este manevrabilitatea demnă de o maşină normală. Ampatamentul lung şi ecartamentul mărit fac maşina să fie foarte stabilă. De asemenea, aderenţa este surprinzător de mare, chiar şi pe versiunea de bază, care rulează pe roţi de 14 inch, cu pneuri 175/70 R14. Maşina subvirează dacă este supusă la presiune, poate şi din cauza faptului că ecartamentul spate este mai mare cu aproape 76 mm faţă de cel din faţă, dar la viteze normale, comportamentul acesteia rămane neutru. Direcţie electro-hidraulică în standard Direcţia electro-hidraulică este directă şi puţin uşoară, potrivindu-se excelent cutiei manuale cu cinci trepte, care este foarte uşor de utilizat şi este disponibilă, în standard, cu orice motorizare. Versiunile mai scumpe oferă roţi de 15 şi 16 inch, pe care sunt montate pneuri mai late şi cu flanc mai mic. Acestea virează mai bine, fără să piardă din supleţe. Surprinzătoare sunt şi zgomotele reduse la vant şi la rulare ale lui Roomster, precum şi ţinuta de drum suplă - lucru demonstrat pe drumuri denivelate. Aceste elemente rafinate, alături de materialele de la interior de calitate superioară, resping din start orice sugestie conform căreia Roomster este o dubiţă de livrări din categoria Kangoo/ Berlingo . Skoda nu mai este un furnizor de maşini ieftine. Vorbeşte în zilele noastre despre raportul calitate-preţ. Ca să fim sinceri, preţurile lui Roomster sunt uşor piperate. Versiunea de 1,2 litri va porni de la 12.500 de euro, dar cea de 1,4 litri va avea un preţ mai mare. Acestea sunt maşini bine echipate, dar, pe măsură ce se adaugă dotări, unele versiuni de Roomster par destul de scumpe. Versiunea de top, probabil 1.9 TDI, cu mai multe dotări opţionale, va costa în jur de 19.000 de euro. Concluzie. Versiunea de serie a lui Roomster foloseşte platformele lui Fabia şi Octavia şi propune un design uşor modificat faţă de conceptul din 2003. Este un automobil spaţios, cu dotări demne de clasele superioare şi capabil să se descurce chiar şi pe drumuri de o calitate mai puţin bună. Gama de motorizări oferă suficiente versiuni pentru a împlini toate gusturile. Cat priveşte preţul, şi de această dată, precum se întamplă mai nou în cazul Skoda, s-a renunţat la ideea de ieftin în favoarea celei de raport bun costuri/calitate, clienţii urmand să plătească în Europa între 12.500 şi 19.000 de euro.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea