Stiinta & Tehnologie

#incepator #accident #sofer

Incepatorii ucigasii soselelor

In primele sase luni din 2008, soferii cu lamaie si-au dublat productia de morti si raniti fata de 2007

Scolile de soferi n-au nici macar un numar minim de ore de „ absolvire “ pentru un cursant


Soferii incepatori sunt un veritabil pericol in trafic. Cel putin asa reiese din statisticile Ministerului de Interne, care arata ca, in primele luni ale acestui an, ei au omorat sau ranit aproape tot atatia oameni cat in intreg anul 2007. Daca, anul trecut, incepatorii, adica cei care detin permis de conducere de mai putin de un an, au provocat 499 de accidente rutiere grave, in care 189 de persoane si-au pierdut viata, in prima jumatate a anului in curs ei au comis deja 425 de accidente, soldate cu 137 de morti.

O explicatie este, potrivit politiei, pregatirea superficiala si insuficienta in cadrul scolilor de soferi. In momentul de fata, de scoli se ocupa Ministerul Transporturilor, prin Autoritatea Rutiera Romana. Dar problema e ca legea actuala, confuza si sumara, nu prevede o raspundere clara pentru scolile de soferi. Acestea nu au prevazute nici macar un numar minim de ore pentru un cursant. La asta se adauga si examenele „blande“ ale Politiei, care au culminat cu „fenomenul Pitesti“, unde carnetele auto se livrau ca la autoservire , contra cost.

Secretarul de stat din cadrul Ministerului Internelor si Reformei Administrative, Victor Paul Dobre, ne-a declarat ieri ca o prima masura va fi implementarea sistemului informatic de examinare a viitorilor soferi. „In acest fel dorim sa evitam in primul rand cazurile de coruptie, precum cele de la Arges sau de la Bacau, ne-a precizat demnitarul MIRA. In acest fel asiguram si corectitudinea examinarii”. In plus, Victor Paul Dobre a promis sa demareze in cel mai scurt timp posibil discutii cu Ministerul Transporturilor, institutia care „tuteleaza” activitatea scolilor auto. Pe de alta parte, conducerea Politiei Rutiere, alarmata de numeroasele accidente grave provocate de soferii incepatori, sustine ca numai o reglementare stricta prin care instructorii auto si scolile in care lucreaza sa poata fi trasi la raspundere ii poate responsabiliza pe acestia.

Instructorii auto vor reglementarea activitatii lor

De aceeasi parere sunt chiar si reprezentantii sindicatului de profil al instructorilor auto. Acestia acuza insa autoritatile de faptul ca tergiverseaza de ani de zile realizarea reglementarilor in domeniu. „Suntem direct interesati in rezolvarea acestei probleme, ne-a declarat Cornel Lipa, presedintele Sindicatului National al Instructorilor Auto din Romania. In ciuda insistentelor noastre, nici pana in ziua de astazi nu avem un punct de vedere comun al Ministerului Internelor si Reformei Administrative, Ministerului Educatiei si Ministerului Transporturilor. Este imperios necesar sa clarificam sistemul de infiintare si functionare a scolilor auto, de pregatire si scolarizare a viitorilor soferi si, bineinteles, de examinare a lor”.

 

Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea