Stiinta & Tehnologie

#coupe #hot-hach #volkswagen scirocco

Hot-hatch sau coupe sport?

Asa cum ne-a obisnuit in ultimii ani, Volkswagen lanseaza un nou produs de nisa care va sfarsi, probabil, prin a deveni unul de masa, copiat de ceilalti producatori. Scirocco s-a nascut greu, dar rezultatul este unul remarcabil, care va face furori in randul tinerilor si nu numai.


Daca il analizezi la prima vedere, dupa o prima descriere sumara, ai putea spune despre Scirocco faptul ca nu aduce nimic nou, ci este doar o compacta in 3 usi, cu aptitudini sportive. Teoretic, in segmentul acesta nu exista numai un produs al firmei-mama, si vorbim aici despre Volkswagen Golf GT si GTI, ci si versiuni deja celebre ale altor producatori, si amintim numai Ford Focus ST , Opel Astra GTC, Renault Megane RS . Toate aceste masini fac parte din categoria hot-hatch si au, tot teoretic, acelasi target precum noul Scirocco. Dar proaspat lansatul model german are multe alte lucruri in plus, care nu fac altceva decat sa inchida cercul istoriei pornit de la stravechiul Scirocco, cel care a produs valuri de admiratie in anii ’70-’80, chiar daca si la acea vreme existau hot-hatch-uri.


Designul este primul care te surprinde, fie si numai prin asemanarea cu Iroc, conceptul ce a stat la baza acestui model. Proportiile, liniile si detaliile te duc cu gandul rapid la un automobil creat sa faca performanta, sa stimuleze dorinta de aventura, una pe patru roti si cu multi cai-putere la indemana. Iar Scirocco exact asta este. Un Golf dezbracat de hainele plictisitoare, ajustat prin partile esentiale si impodobit cu o tinuta impecabila, de atlet, care il face sa se instaleze in topul celor mai atragatoare masini ale momentului. Incepand cu noile faruri, ce ar trebui, dupa cum spun cei implicati, sa fie semnalul pentru o schimbare in toata linia Volkswagen, continuand cu aripile pronuntate, cele din spate amintind de umerii unui luptator de K1, purtand deasupra un acoperis extrem de coborat si incheindu-si pledoaria cu un spate scurt si ferm, Scirocco nu poate fi altceva decat un coupe-sport, creat sa concureze cu alte modele sport accesibile ca pret, in zona 20.000-30.000 de euro.


Din punct de vedere tehnic, masina este mai lunga cu doar 4 centimetri decat Golf, dar mai lata si mai scunda, creand astfel premisele unui comportament impecabil pe sosea. Iar primul test realizat cu Scirocco a dovedit din plin acest lucru. Cele doua motoare testate, 2.0 TFSI si 1.4 TSI, de 200, respectiv 160 CP, sunt de-a dreptul fabuloase, fiecare avand avantajele sale. Propulsorul de 2.0 litri, cunoscut de pe Golf GTI, are o acceleratie de 7,2 secunde de la 0 la 100 km/h, similar cu GTI, dar datorita greutatii mai mici se simte mult mai bine prin intermediul cutiei DSG. Sunetul sau este de asemenea impresionant, atragand priviri si oferind satisfactie soferului in fiecare secunda. Inovatorul 1.4 TSI are la randul sau avantajul unei inertii scazute, ca urmare a greutatii sale mici, fiind dispus sa lucreze aproape in orice regim de turatii cu ajutorul celor doua sisteme de supraalimentare. Suspensia isi aduce si ea contributia din plin la comportamentul pe sosea, cu setari ce fac din Scirocco una dintre cele mai manevrabile masini din acest segment, ajutata fiind si de centrul de greutate extrem de coborat. In plus, ea poate fi ajustata, in echiparile superioare, de la un buton amplasat langa maneta schimbatorului de viteze, soferul putand sa aleaga intre modurile Confort, Normal sau Sport.


Interiorul aminteste de Golf sau poate mai degraba de Eos, avand parca un plus de rafinament, cel putin in versiunea testata, cu piele si navigatie. Scaunele sunt pozitionate mult mai jos, oferind o buna pozitie de condus, nici cele doua locuri din spate nefiind de neglijat, in ciuda accesului mai dificil, specific coupe-urilor.


Pe langa cele doua motoare, Volkswagen va mai oferi, odata cu lansarea din aceasta vara din Europa, si un diesel de 2.0 litri, 140 CP, ulterior fiind asteptate si propulsorul echiparii de baza, 1.4 TSI, 122 CP, dar si un alt diesel, de 170 CP. Preturile pentru primele doua motoare pe benzina, testate de noi la lansare, vor incepe de la aproximativ 22.000 de euro, insa valorile pentru Romania vor fi anuntate abia la toamna, cand acest model va fi disponibil si pe piata noastra.

Detalii tehnice
Motor: 2.0 litri benzina, turbo
Putere maxima: 200 CP/5.100 rpm
Cuplu maxim: 280 Nm/1.700 rpm
Viteza maxima: 235 km/h
Acceleratie (0-100 km/h): 7,2 s
Consum mediu: 7,7 l/100 km
Lungime: 4,25 metri
Latime: 1,81 metri
Inaltime: 1,40 metri
Pret (estimat): 25.000 euro

 

Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea