Stiinta & Tehnologie

Guvernul nu renunta la taxa auto

O veste proasta pentru cei care vor sa importe masini second-hand: autoritatile nu dau semne ca ar renunta la taxa de prima inmatriculare . „Parintii“ taxei, ministrii Sebastian Vladescu si Sulfina Barbu, se tin tare pe pozitie in controversa cu Comisia Europeana. Argumentul lor este urmatorul: taxa romaneasca de inmatriculare se aplica tuturor automobilelor cu masa de pina la 3,5 tone. Astfel, Comisia Europeana nu are cum sa dispuna desfiintarea taxei romanesti pe motiv ca e anticoncurentiala. Legislatia UE prevede ca sint ilegale doar acele taxe care trateaza diferit produsele comunitare de cele interne. Situatia din Romania este diferita de cea din Ungaria sau Polonia, tari care au introdus si ele taxa de prima inmatriculare. Cu o singura diferenta, esentiala insa pentru legislatia europeana: taxa din Ungaria si Polonia era dedicata doar autoturismelor second-hand din import. „Sustinem taxa de prima inmatriculare“, a declarat Sulfina Barbu, ministrul Mediului. Ea a precizat ca Ministerul Mediului (MMGA) a sustinut, timp de doi ani, Programul de Innoire a Parcului Auto din Romania, pentru imbunatatirea calitatii aerului. „Cit timp nu am fost membri UE am sustinut financiar eliminarea autovehiculelor puternic poluante. Acum, mai ales ca sintem stat membru, nu ne putem permite sa devenim cimitir de masini vechi pentru UE. Si, in plus, fiecare tara membra isi face propria politica fiscala, fara sa contrazica normele comunitare in domeniu“, a spus Sulfina Barbu. Potrivit acesteia, Ministerul Mediului, Ministerul Finantelor si Registrul Auto Roman au elaborat procedura de aplicare a acestei taxe, insa valorile rezultate erau mai mici decit ceea ce a aprobat Parlamentul. „Cea mai mare taxa era de 3.500 de euro. Parlamentul este cel care a modificat valorile“, a explicat Sulfina Barbu. Miine va avea loc o intilnire intre ministrii Finantelor si Mediului pentru a exprima pozitia comuna cu privire la taxa. Surse din Ministerul Finantelor au confirmat ca cei doi vor sustine explicit aceasta taxa in fata autoritatilor de la Bruxelles. UE: Masini vechi, taxe mici „Nu exista o legislatie unica a impozitelor in UE. Totusi, tarile care nu se folosesc de logica pietei interne unice si percep diferite taxe vor fi obligate sa isi retraga aceste decizii“, a declarat, pentru cotidianul „Uj Magyar Szo“, comisarul european pentru Taxe si Impozite, Laszlo Kovacs. Cotidianul ungar prezinta situatia Romaniei considerind ca „secretul este sprijinirea comerciantilor si a fabricantilor interni“. Comisarul european a amintit ca, in momentul in care Ungaria a instituit ilegal taxe pentru inmatricularea masinilor din afara tarii, a fost obligata de Comisie sa returneze cetatenilor sumele aferente acestor taxe. Ce nu stie comisarul care se ocupa de taxele din Uniunea Europeana este tocmai ca taxa de inmatriculare difera de cele care au fost in Ungaria prin faptul ca priveste atit masinile de productie comunitara, cit si pe cele romanesti. Invazia rablelor „Divergenta intre noi este urmatoarea: Comisia vrea ca taxele sa fie cu atit mai mici cu cit masina este mai veche, iar noi (Ministerul Finantelor - n.r.) nu vrem sa patim ca Polonia, care intr-un an de la aderare a inmatriculat un milion de masini vechi fara catalizator, si atunci aplicam invers taxa: la masini vechi, taxe mari“, au declarat pentru NewsIn surse din Ministerul Finantelor. Potrivit purtatorului de cuvint al comisarului pentru Taxe si Impozite, Maria Assimakopoulou, o decizie a UE privind controversata taxa ar putea veni peste un an si jumatate, in urma unor proceduri europene indelungate, daca Romania nu o va elimina din legislatie. Publicitate: „Iti platim noi taxa“ Automobile Dacia, cel mai important producator autohton de autovehicule, si Renault, liderul vinzarilor la import, au demarat o campanie promotionala prin care vor oferi viitorilor proprietari reduceri cit valoarea taxei speciale de prima inmatriculare. In cazul Dacia , promotia se aplica exclusiv pentru modelul Logan berlina si este valabila intre 3-31 ianuarie, in limita stocului disponibil. Oficialii Renault Romania au sustinut ca acelasi lucru se va intimpla si la anumite modele ale marcii franceze, fara a le preciza insa numele. In cazul Logan, promotia Dacia scuteste viitori clienti de sume cuprinse intre 160 si 180 de euro. Importatorii Autoitalia si Porsche Romania au declarat ca nu vor copia „gestul“ facut de Dacia.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea