Sub titlul "Gigantii auto pun ochii pe fabrica din Romania", editia de duminica a "The Sunday Times" prezinta ultimele detalii despre fabrica Daewoo, reintrata de curand in proprietatea statului roman. Astfel, autorul articolului spune ca Ford spera sa infiinteze o noua fabrica de productie in Europa de Est, printr-o oferta de preluare a fostei fabrici Daewoo din tara noastra. Acesta este in competitie cu General Motors in preluarea fabricii de la Craiova, care este detinuta de guvernul roman si are o capacitate de productie de 150.000 autovehicule si 300.000 de motoare pe an. Analistii din domeniu sustin ca aceasta competitie subliniaza dorinta celor doi producatori - ambii, confruntati cu pierderi - de a da avant productiei cu costuri reduse in tarile fostului bloc sovietic si sa reprezinte o posibila amenintare pentru producatorii de automobile din Europa de Vest.
Daewoo Craiova a fost infiintata ca un joint venture intre conglomeratul coreean si guvernul roman. Daewoo a dat faliment in anul 2000. Dupa o perioada lunga de negocieri cu creditorii, guvernul a platit nissan si Chery Automobile (China).