Stiinta & Tehnologie

Cum va arata piata auto romaneasca in 2007?

Daca luam exemplul Polonieie, tara care a renuntat la orice lege prohibita cu privire la importul din Uniunea Europeana a masinilor second-hand, Romania are o problema. Discutia este si pe buzele europenilor. Influenta publicatie autonews.com a incercat o comparatie intre Polonia (care a permis importul fara restrictii din 2004) si Romania, ambele state cu numar mare de locuitori, necesitati la fel de mari in privinta masinilor ieftine, dar si cu o serie de facilitati de productie auto . Publicatia se intreaba cine va pierde si cine va castiga din importul masiv de second handuri. Vor pierde atat producatorii autohtoni, Dacia Renault sau Daewoo Craiova (orcine l-ar detine din 2007), cat si importatorii si dealerii autorizati ai brandurilor cu notorietate in intreaga lume. Nu numai in Polonia s-a intamplat acest fenomen, ci si in Cehia, tara care a fost obligata de UE dupa integrare sa renunte la legile prohibitive privind importul de masini vechi . Rezultatul a fost scaderea cotelor de piata pentru toti comerciantii de masini noi. In Ungaria, guvernul a reusit o moderare a importurilor prin introducerea taxelor pe criterii de poluare. In acelasi registru se incadreaza si pozitia ministerului roman de finante. Legea prevede taxe la prima inmatriculare in tara a masinilor, dupa mai multe criterii: capacitatea motorului, nivelul emisiilor si vechimea masinii. Legea nu a fost acceptata in intregime de catre forurile europene, insa, cu siguranta vor exista o serie de discutii pe aceasta tema in lunile care urmeaza. Mai putine masini vechi inseamna automat un mediu mai putin poluat, deci iata un castig si pentru romanul de rand. Insa, din alta perspectiva, masinile - chiar si second hand - aduse in tara vor inlocui si o parte din "vechiturile" care circula si polueaza acum aerul autohton. In aceasta situati pierde romanul care nu are bani pentru o masina noua - fie ea si cel mai ieftin Logan - si este obligat sa mearga cu batrana 1310 sau cu "te miri ce" junghi occidental. Daca tragem linie problema arata astfel: Guvernul Romaniei are de ales intre interesul producatorilor si importatorilor si cel al romanilor cu salariu mediu - ce nu le ajunge de un credit pentru o masina noua. De aici e si mai simplu. De cand Daewoo a cumparat fabrica de la Craiova interesul mediului de afaceri primeaza in fata interesului romanilor de rand, mai ales ca Premierul este el insusi unul dintre importatori .

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea