Stiinta & Tehnologie

Cum se devalorizeaza masinile

Cel mai bun pret al unei masini dupa 3 ani de rulare este de 71,5% din valoarea de nou Divizia germana a celebrei EurotaxGlass, liderul european in furnizarea de informatii, solutii si servicii de consultanta de tip „ Business Intelligence “ pentru domeniul auto, a publicat previziunile F-SAX, un instrument de tip Forecast privind devalorizarea in urmatorii 3 ani a automobilelor. Instrumentul F-SAX (SchwackeAutomobil ForecastIndex) este de o importanta majora pentru cei care sunt interesati de nivelul la care pretul automobilului pe care urmeaza sa-l achizitioneze va ajunge in urmatorii ani. Spre deosebire de analizele clasice, care vizeaza valoarea actuala a masinilor la doi ani de la cumparare, previziunile Eurotax Schwacke analizeaza comportamentul valorii reziduale peste 3 ani (36 de luni) a automobilelor care astazi sunt noi. Sistemul de analiza se bazeaza in special pe evolutia raportului cerere-oferta, cel care influenteaza major pretul masinii, punand totodata in evidenta si elementele care pot contribui la diferentele de pret. O cerere mare va tine pretul ridicat, in vreme ce solicitari reduse pe piata second-hand vor cobori valoarea reziduala la sfarsitul perioadei analizate. In calculele F-SAX au fost introduse 76 de modele disponibile la dealerii auto din Germania, acestea acoperind 11 segmente ale pietei auto. Caracteristicile masinilor au fost similare (kilometri parcursi, motorizari, performante), iar in cadrul aceluiasi segment au fost utilizate dotari identice. Preturile utilizate in calcule au fost cele afisate la dealeri din Germania ai respectivilor producatori, in cursul anului 2007. BMW Serie 1, cea mai rentabila masina Evolutia valorii reziduale este redata atat in procente, cat si in valoare absoluta, cele doua sisteme fiind potrivite pentru diferite tipuri de analize financiare. Cel mai relevant este procentul care scade pretul masinii, in acest sens fiind constatata o reducere a extremelor. Astfel, fata de cea mai buna Valoare reziduala din analiza de anul trecut, 72,2%, inregistrata de BMW X3, maximumul a coborat la 71,5%, lider devenind BMW Serie 1. La polul opus, procentul de pret ramas pentru un Volkswagen Phaeton a coborat de la 37,1 la 33,6%. BMW este brandul ce reuseste sa domine clasamentele Eurotax in F-SAX, avand 7 modele in topul celor 11 segmente, insa toate valorile inregistrate sunt mai mici decat la analiza anterioara. Roadsterele - investitie auto O evolutie surprinzatoare se constata la comparatia pe segmente, SUV-urile nemaifiind automobilele care isi pastreaza cel mai bine pretul. E drept ca au fost devansate doar de roadstere, cu o valoare reziduala de 63,7%, SUV-urile coborand de la 63,2 la 62%, dar semnalul poate da indicii despre modificarile pietei. Cele mai slabe rezultate le obtin in continuare automobilele de lux din segmentele superioare, in plus acestea inregistrand si o scadere a procentelor: 45,9%, fata de 49,3%. Schimbari de lider in segmente In segmentul cabrioletelor, BMW Serie 6 devine lider, iar locul doi a fost atribuit acum unui model Jaguar, XK 4.2., Porsche 911 Carrera S, fost numarul 1, trecand pe locul 3. De asemenea, in categoria MPV s-a produs o schimbare la varf, cel mai bine conservat pret fiind cel al modelului Mercedes-Benz Viano, surclasand VW Sharan. Pe locul trei a urcat proaspat intratul pe piata Ford S-Max. Opel Corsa - pierdere minima In ceea ce priveste pierderea absoluta, exprimata in euro, campioana este Opel Corsa, cu o pierdere estimata de 6.250 euro dupa 3 ani si 45.000 de kilometri, fiind urmata de Renault Clio si Ford Fiesta . In principiu, este firesc sa avem pierderi mici fiind vorba despre segmentul B, unde preturile sunt mici la masinile noi. Dar in acest segment avem un alt lider daca vorbim despre devalorizarea relativa, in procente. Skoda Fabia va avea o valoare reziduala, dupa 3 ani, de 57,3% din pretul masinii noi.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea