Stiinta & Tehnologie

Clio III Symbol: pret vechi pentru o masina innoita

De foarte putin timp, noul Renault Clio III Symbol este disponibil si pe piata romaneasca, iar primirea de care s-a bucurat masina anului 2006 in Europa din partea cumparatorilor romani este chiar mai buna decat sperau francezii de la Renault. Cum se intampla de obicei cu un model extrem de bine vandut, modificarile aduse noului Symbol sunt destul de discrete, menite sa aduca dotarile si aspectul masinii la nivelul anului 2006, fara insa a schimba caracteristicile care l-au dus pe Clio in topul preferintelor europenilor. Aceasta precautie se justifica din plin si pe piata romaneasca, unde Clio domina extrem de autoritar, fiind de departe cel mai bine vandut model de import. Conform statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), in primele sapte luni ale lui 2006, in Romania, Clio a inregistrat vanzari de 7535 de unitati, situandu-se la o distanta imensa de principalul sau urmaritor, Skoda Fabia (3514 unitati) si realizand peste 63% din totalul vanzarilor Renault in tara noastra. Dincolo de modificarile design-ului, prima diferenta pe care o observi comparand aspectul noului Clio Symbol cu cel al predecesorului sau este ca barele sunt acum vopsite integral in culoarea caroseriei, iar ornamentele laterale si manerele usilor sunt si ele in ton cu exteriorul masinii. Aparent o schimbare minora, dar dintr-o data masina are un aer mai stilat, cu atat mai mult cu cat bandourile negre de protectie pe bare nu mai sunt de mult la moda. La interior, noul Symbol surprinde placut cu o noua plansa de bord, dominata de un display central, disponibil pe toate variantele de echipare. A fost schimbat si aspectul instrumentelor, cadranele au fond alb, iar cumparatorii au acum la dispozitie mai multe optiuni cand vine vorba despre alegerea culorii tapiteriei. Principalul atu al lui Clio Symbol ramane insa, ca si pana acum, raportul dintre dotari si pret. Modelul de baza poate fi cumparat cu 8.605 euro, pret care include toate taxele si care este extrem de apropiat de cel al Loganului full-option. In plus, clientii Renault care aleg un Clio Symbol dispun acum de optiuni care, pana nu cu mult timp in urma, nu erau disponibile pe o masina din aceasta categorie. Un exemplu ar fi aerul conditionat cu reglare automata, disponibil cu cativa ani in urma la aceasta clasa doar pe masini cu un pret net superior. De altfel, cu greu mai poti spune ca Renault Clio III Symbol este un mini: cu un portbagaj de 510 litri, masina poate cara bagaje pe care in mod normal abia le bagi intr-un autoturism de clasa medie . In plus, si bancheta din spate este rabatabila, asa ca transportarea obiectelor voluminoase nu mai este o problema. In fine, cu cinci stele la crash-testul EuroNCAP Clio III Symbol este poate singura masina care ofera siguranta de top la un pret mai mic de 9.000 de euro cu toate taxele incluse. Iar daca adaugam in ecuatie si motorizarile extrem de variate disponibile, intelegem de ce importatorul spera ca noul Clio Symbol sa bata recordul stabilit de predecesorii sai pe piata romaneasca: 33.500 de unitati vandute in mai putin de 5 ani.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea