Stiinta & Tehnologie

#sebastian loeb #by loeb #citroen c4

Citroen C4 by Loeb - Tratament preferential

In momentul in care Subaru defila prin WRC, japonezii le ofereau clientilor WRX STI. Mitsubishi le-a oferit intotdeauna fabilor EVO de strada. Ford mascheaza excelent lipsa victoriilor din WRC cu versiunile ST si mai ales RS ale lui Focus.

Ei bine, Citroen incearca sa suplineasca absenta unei versiuni de strada hardcore care sa cinsteasca cele sase victorii consecutive ale lui Loeb printr-o editie speciala a unei versiuni deja existente. Diferentele sunt insa minime, iar Loeb ar fi meritat ceva mai mult.

Motor / Transmisie - 7/10

Motorul aflat pe modelul testat de Automarket, 1.6 THP de 152 de cai putere, poate fi comandat de clientii marcii si pe versiunile "non-Loeb". Practic, Citroen nu a schimbat cu nimic unitatea cu patru cilindri testata de Automarket anul trecut pe acelasi C4 Coupe, cutia fiind si ea indentica. Evident, am fi dorit ceva mai multa adrenalina pe un model semnat de Loeb, insa politica francezilor este, se pare, diferita de cea a logicii pamantesti.

Una peste alta, daca ignoram stickerele exterioare, tapiteria speciala a scaunelor si semnatura lui Loeb de pe caroserie, motorul s-a comportat agreabil, acesta fiind fructul unei cooperari la nivel tehnic intre PSA Peugeot-Citroen si BMW. Cuplata la o cutie manuala cu sase trepte, unitatea pe benzina reuseste sa se remarce mai ales dupa 2500-3000 de ture, atunci cand arcul graficului puterii incepe sa urce vertiginos inspre masimul de 152 CP, atins la 5800 rpm. Cuplul maxim este disponibil foarte jos, la 1400 rpm, acesta avand rolul de a misca masina din loc fara probleme la plecarea in tromba.

Consum - 7/10

Atunci cand ai in maini volanul unui C4 de 1.6 litri, ai de ales intre a scoate cat mai mult din motor tinandu-l intr-un regim ridicat de turatii sau a-l menaja in favoarea unui consum decent care sa nu te tina cu ochii ca pe butelie pe indicatorul nivelului benzinei. Daca in ultimul caz ajungem la cifre apropiate de cele anuntate de constructor (am ajuns pana la 6.0 litri/100 de kilometri in regim extraurban), o abordare ceva mai apasata a situatiei urca indicatorul computerului de bord pana la 8-9 litri.

Performante - 6/10

Cea mai puternica versiune a lui Citroen C4 se misca decent, insa nu ajunge la aspiratiile pe care le are un mare fan al lui Sebastien Loeb care si-ar dori o masina croita dupa chipul si asemanarea francezului. Evident, o masina care accelereaza de la 0 la 100 km/h in 9.2 secunde si care are in Kia Pro_Cee'd un rival pe masura nu poate sa aiba pretentii la topul clasamentului, toti ceilalti adversari pe benzina cu puteri apropiate miscandu-se mai bine.

Interior - 9/10

Interiorul desprins din alta era a lui Citroen C4 este imprumutat si de versiunea speciala by Loeb , care vine in plus cu anumite elemente care au rolul de a-ti face mai usoara viata la bord. Astfel, pe langa afisajul care in cazul lui C4 este cvasidigital si pe langa ambianta placuta de la interior, Citroen a plusat cu un set de covorase special destinate editiei by Loeb, cu un pedalier din aluminiu interesant si mai ales cu un set de scaune care ies in evidenta prin tapiteria neagra-rosie din panza perforata denumita oficial "3D X-Ray ". Tot la interior, pe tunelul consolei centrale, se afla elementul care tine sa individualizeze cu adevarat editia speciala by Loeb de variantele clasice de serie ale modelului francez: o tablita inseriata care iti spune ca te afli intr-un model ceva mai special. De altfel, aici incepe cu adevarat senzatia ca Loeb si-a pus amprenta pe masina la al carei volan te afli.

Calitate / Pret - 7/10

Versiunea by Loeb este cel mai complet echipata din intreaga gama C4, astfel ca cei care vor alege modelul semnat de multiplul campion mondial din WRC nu vor regreta alegerea facuta din acest punct de vedere. La nivel strist economic, C4 by Loeb este in serie cu 600 de euro mai scump decat varianta echivalenta produsa si vanduta fara aportul de imagine al francezului.

In schimbul acestor bani, ai la dispozitie cateva tuse estetice subtile, un eleron posterior si elementele interioare de care am vorbit deja. Plus intregul arsenal de elemente tehnice si tehnologice pe care Citroen l-a pregatit pentru modelul francez: aer conditionat automat, airbag-uri frontale, laterale si cortina, computer de bord, ESP, geamuri electrice pe fata, proiectoare cu ornamente metalice speciale, radio CD cu MP3 Player, cruise control, scaun reglabil pe inaltime si volan cu butuc fix imbracat in piele.

Toate acestea vin la pachet in schimbul a 18.700 de euro cu TVA, modelul testat de noi avand in plus cateva pachete de confort si design care i-au crescut pretul pana la putin peste 20.000 de euro. Daca alegeti insa un C4 by Loeb in aceasta perioada, aveti sansa de a primi un discount destul de semnificativ la pretul de lista, ceea ce il face cel mai ieftin model coupe de aceasta putere disponibil in acest moment pe piata. Evident, asta nu inseamna si ca C4 1.6 by Loeb este si cea mai ieftina compacta pe benzina, astfel ca nota scade din cauza motoarelor mai slabe si ieftine pe acest tip de carburant.

Siguranta - 8/10


C4 Coupe are cinci stele EuroNCAP si le ofera potentialilor sai clienti sase airbag-uri, centuri pre-tensionate cu prindere in trei puncte si toate sistemele importante pentru a struni cei 152 de cai de la purtator: ABS, EBD si ESP. Cu toate acestea, C4 Coupe nu aduce inovatii sau sisteme de ultima generatie la acest capitol.

Tinuta de drum - 9/10

Jantele de 17 inch de serie speciala cu care era echipat modelul testat au imbunatatit tinuta de drum a modelului pe virajele stranse abordate in tromba. De altfel, C4 nu se comporta deloc rau la acest capitol nici in versiunea de serie, astfel ca pasul facut de inginerii francezi pare unul absolut normal. In oras, trecerea peste sinele de tramvai si gropile minore lasate in urma de zapezi si sare se face fara probleme.

Vizibilitate - 6/10

Linia neobisnuita de coupe a lui Citroen C4 si luneta divizata de mici dimensiuni isi spun cuvantul atunci cand vorbim de vizibilitate. Mai mult, stergatorul lunetei are o raza de actiune foarte scazuta, ceea ce transforma in vizor luneta in conditii de vreme neprielnica. In partea frontala, luminile de noapte si proiectoarele isi fac insa treaba bine, fara a cauza probleme.

Tehnologie - 9/10

Am avut la dispozitie o masina care statea destul de bine la capitolul tehnologie, pachetul de navigatie existent intre dotarile optionale si prezent pe masina de test completand frumos tabloul format de sistemul audio JBL si de masina ca atare, care este o realizare tehnologica cu solutii de exceptie. De altfel, C4 by Loeb face inca parte din noua linie vechilor modele Citroen, care se lauda cu "tehnologia creativa" care sta la baza tuturor modelelor sale inca din sloganul oficial al marcii.

Design - 9/10

Designul este categoria la care C4 by Loeb puncteaza mai mult in comparatie cu versiunea de serie din care isi trage radacinile. Daca motorul nu este ceea ce si-ar dori un fan Loeb, autograful francezului, aflat in apropierea oglinzilor laterale, este semnul ca vorbim de ceva special. Stickerele laterale care se prelungesc pana pe aripile rotilor din spate ii dau o infatisare personalizata modelului, in timp ce eleronul posterior te face sa nu-ti doresti sa vezi un C4 Coupe decat cu acest element aditional montat, chit ca rolul sau este unul pur estetic. In sfarsit, cireasa de pe tort este reprezentata de jantele speciale de 17 inch care reusesc sa puna punct unei "reperezentatii scenice" subtile, dar placute ochiului.

Ne-a placut

    * Designul interesant
    * Elementele speciale de la interior
    * Ambianta interioara
    * Consumul decent

Nu ne-a placut

    * Motorul mai slab decat asteptarile initiale
    * Performantele mediocre

Galerie foto Citroen C4 by Loeb

Cititi mai multe pe Automarket.ro

 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea