Stiinta & Tehnologie

Citroen a adus WRC-ul C4 la SIAB

Citroen este prezent la SIAB cu o gama mai bogata ca niciodata si adaptata fiecarui segment al pietei: 11 coupuri, berline si break-uri, 4 monovolume, 3 utilitare si 1 SUV. Una dintre piesele de rezistenta ale standului companiei franceze este conceptul C4 Citroën Sport, simbol al reinnoirii marcii. A fost rezultatul cooperarii dintre inginerii care lucreaza in departamentele de design si motorsport . In prima faza, conceptul nu a respectat nicio regula care sa-i permita participarea in raliuri. Un adevarat exercitiu de stil, conceptul a dezvaluit o viziune futurista a noii masini de curse marca Citroën. Un model care a inlocuit Xsara WRC , castigatoare a trei titluri mondiale la constructori, in perioada 2003 – 2005, in Campionatul Mondial de Raliuri. Conceptul C4 Citroën Sport a fost transformat apoi, de inginerii departamentului motorsport de la Versailles Satory, intr-o adevarata masina de curse: C4 WRC. O masina cu care Citroën a atacat din nou titlurile, la piloti si constructori, in Campionatul Mondial de Raliuri, in sezonul 2007. La fel ca si Xsara, predecesorul sau glorios, Citroën C4 WRC este dotat cu un motor de 2 litri, cu turbo compresor, care dezvolta aproximativ 300 CP, legat la o cutie de viteze in 6 trepte. Sistemul de transmisie integrala este similar cu cel folosit pe modelul Xsara WRC, inginerii Citroën Sport aducand insa unele imbunatatiri menite sa creasca performantele masinii. Cu o lungime de 4,20 metri, C4 WRC este mai lung decat Xsara, respectand astfel noul regulament din WRC, iar latimea este de 1.800 mm fata de 1. 700 mm la Xsara. Toate aceste schimbari asigura noului model o stabilitate mult mai buna, in special pe viraje, pe probele speciale din intreaga lume. Tot conform noului regulament, “ajutoarele electronice” sunt limitate, la fel ca si pe modelul Xsara, configuratia din 2006. Pentru a limita costurile, conform cu politica FIA de a reduce cheltuielile constructorilor implicati in motorsport, motorul, cutia de viteze, transmisia, diferentialele (fata, central, spate), amortizoarele, si nu numai, trebuie sa reziste la doua sau chiar mai multe raliuri. Citroen WRX si sezonul competitional Cu C4 WRC, Citroën a avut o revenire spectaculoasa in Campionatul Mondial de Raliuri. Dubla din Raliul Monte Carlo, prima etapa din sezonul 2007, a confirmat potentialul noii masini dezvoltate de Citroën Sport, dar si pe cel al tanarului pilot spaniol Dani Sordo care a terminat raliul pe pozitia a doua, in spatele campionului en titre, Sébastien Loeb. Victoria obtinuta de C4 WRC la Monte Carlo, in chiar cursa de debut, a fost urmata imediat de alte succese. Citroën a triumfat pe diferite surprafete: de la muntii din Mexico la asfaltul din Portugalia, trecand pe drumurile stancoase din pampas-ul argentinian. Triplul campion mondial Sébastien Loeb, impreuna cu naviagtorul sau Daniel Elena, si-au trecut in cont si cea de-a sasea victorie consecutiva in Raliul Germaniei, acolo unde Citroën nu a mai pierdut din 2001. Cu un numar record de 33 de victorii in WRC, Loeb a constatat ca se poate baza pe noul Citroën C4 WRC – chiar daca acesta se afla inca in faza de dezvoltare - si ca se poate lupta pentru titlul mondial chiar daca acesta este primul sezon pentru noua masina a constructorului francez. Caracteristici tehnice Citroën C4 WRC Motor: cu turbo compresor, dezvoltat din motorul XU7JP4 Numar cilindri: 4 in linie Capacitate: 1.998 cmc Putere: 315 CP la 5.500 rpm Cuplu: 580 Nm la 2.750 rpm Transmisie: 4WD ambreiaj cu trei placi de carbon diferential mecanic pe fata si spate – diferential central electronic cutie de viteze secventiala, cu 6 trepte, semi-automata Sistem de franare: asfalt (fata): discuri ventilate macadam (fata): discuri ventilate asfalt si macadam (spate): discuri ventilate Frana de mana hidraulica Suspensie: Fata si spate: MacPherson Amortizoare Citroën / Exe-TC Directie: asistata hidraulic Roti: asfalt: 8 x 18 inch, pneuri BF Goodrich: 225/40-18 macadam: 7 x 15 inch, pneuri BF Goodrich: 215/65-15 Greutate: 1.230 kg (minimum permis de regulament) Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea