Stiinta & Tehnologie

Cine, ce si cum la "Car of the year 2008"

Fiat 500 a fost votat " Masina Anului 2008" de doua treimi din jurnalistii europeni prezenti in juriu Cele mai multe puncte le-a primit de la ziaristii francezi, nu cei italieni. Concernul Ford a ocupat celelalte doua pozitii ale podiumului, cu citadina Mazda2 si familista Ford Mondeo. Surpriza competitiei: Kia cee'd, primul model coreean care intra in Top 5 al " European Car of the Year " Peugeot 308 a acumulat extrem de putine puncte, multi jurnalisti neluand in seama modelul francez. Din pacate, Romania nu a avut nici anul acesta un reprezentant in juriul european, datorita discrepantelor dintre cele doua asociatii autohtone. Cine, ce si cum la " Car of the Year 2008"Dincolo de aprecierile mai mult sau mai putin obiective ale jurnalistilor, titlul “Masina Anului” este, in primul rand, un foarte bun stimulent de marketing si apoi o recunoastere a calitatilor sau defectelor automobilelor nominalizate in aceasta competitie. Anul acesta, modelul care a avut parte de laudele presei a fost Fiat 500. Vazut ca mare favorit inca de la primele nominalizari, Fiat 500 si-a adjudecat titulatura cu 385 de puncte, intr-o maniera destul de relaxata, avand un avans de 60 de puncte fata de locul secund. Modelul plasat pe locul secund a fost tot un exponent al clasei mici, Mazda2, cel mai mic zoom-zoom adunand 325 de puncte. Podiumul a fost completat de familista cu accente premium Ford Mondeo, care a primit 202 puncte. Triumful din acest an agata in pieptul Fiat a noua medalie pentru “European Car of the Year”, in cei 44 de ani de existenta a competitiei. Astfel, producatorultorinez devine cel mai premiat constructor european de pana acum. La aceste succese mai putem adauga prezenta lui Fiat pe podium de 7 ori, dintre care doar o data pe ultima treapta. Pe nemti latinitatea modelului italian nu i-a atras in mod special, alegand ca Masina Anului citadina din Tara Soarelui Rasare, Mazda2. Faptul ca Mazda este “fiica” lui Ford, jucator important pe piata germana, reprezinta un alt factor generator de voturi nemtesti. Singurii jurnalisti care si-ar fi dorit ca Masina a Anului 2008 modelul Ford Mondeo au fost cei polonezi, desi faptul ca Fiat 500 va purta semnatura unor mecanici conationali ii facea pe toti sa ii considere pe est-europeni partizani ai modelului italian. In final, concernul Ford poate fi mai mult decat multumit, deoarece ultimele doua locuri ale podiumului au fost ocupate de marcile sale, lucru foarte rar in aceasta competitie. Ceea ce, practic, echivaleaza cu un mare plus de imagine pe pietele europene, mai ales pentru Mazda, in care Ford a investit extrem de mult, iar profiturile au fost sub asteptari. Surpriza din acest an a competitiei a fost, fara indoiala, Kia cee'd, primul model coreean ce obtine o clasare in Top 5 in istoria “European Car of the Year”, reusind sa devanseze competitori galonati ale unor marci cu renume, precum Nissan Quashqai, Mercedes C-Class sau “leul” Peugeot 308. La capitolul deceptii clare putem trece Peugeot 308, model ce nu a putut sa apere reputatia generatiei precedente, proclamata Masina Anului in Europa in 2002. Romania si-ar merita cu prisosinta locul la masa votantilor, prin prisma apartenentei la UE si fiind, alaturi de Polonia, principala piata auto din regiune, cu o dinamica accelerata. Din pacate, lipsa de unitate si coerenta in presa auto romaneasca ne-a privat si in acest an de prezenta in juriul european. Per ansamblu, masina anului 2008 in Europa a avut un castigator meritoriu in acest an si un loc secund care accentueaza sloganul “less is more”.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea