Stiinta & Tehnologie

#masini #iarna #zapada #top ten

Cele mai bune 10 automobile de iarna

Mai avem putin si intram in prima luna de iarna. Inca nu stim ce ne asteapta, din punct de vedere meteorologic, dar cu siguranta ca in perioada sarbatorilor multi dintre noi vor cauta un loc cu cat mai multa zapada, chiar daca va trebui sa  ajunga acolo unde se "atarna harta in cui" sau chiar pe alte meleaguri. Daca vorbim despre iarna, zapada si zeci, sute de kilometrii de condus, de ce sa nu vorbim si despre masinile ideale pentru acest sezon?

Cele mai bune 10 automobile de iarna. Mici , medii sau de familie, dar nu SUV-uri - aspect care face si mai interesanta clasificarea acestor autovehicule. Cu un aspect normal, ca orice alta masina, dar cu echipari standard capabile sa infrunte toate conditiile meteorologice, aceste masini pot concura lejer cu rudele mai mari (SUV-urile) si uneori pot iesi chiar castigatoare.


10 - Suzuki SX4 Crossover

Poate putin cam ambitios din partea celor de la Suzuki sa numeasca acest model un cossover, dar cel putin acesta versiune de SX4 reprezinta o modalitate mai "ieftina" de a obtine un automobil nou cu tractiune integrala. Unii dintre voi chiar va veti simti minunat intr-un astfel de vehicul compact, dar surprinzator de incapator. Suzuki SX4 este primul autoturism din categoria sa care imbina sistemul de tractiune 4X4 cu transmisia manuala in 6 trepte si motorul diesel.

9 - MINI Cooper

Originalul MINI era o minune mica pe circuitul de curse – chiar si in perioada concursurilor de iarna. MINI-ul de astazi reuseste sa impresioneze la fel de bine, si nu neaparat cu tractiunea sa integrala, ci mai degraba cu greutatea mica, partile electrice si fiabilitatea. Dincolo de franele antiblocare obligatorii, majoritatea MINI-urilor sunt dotate cu ASC+T (sistem de control automat al tractiunii si stabilitatii), CBC (control electronic al franarii in viraje) si DSC (controlul dinamic al stabilitatii).

8 - Mercedes- Benz E 550 4MATIC

In timp ce Mercedes a amestecat cu succes frumosul si micile dimensiuni in seria C -Class, iar indrazneala, forta si gigantismul le-a introdus in S-Class, “copilul mijlociu”, moldelul E-Class nu are niciun motiv de suparare. Este spatios, dar nu greoi, gratios dar totusi matur. Sistemul de tractiune integrala imbunatateste siguranta atunci cand rulezi pe drumuri ude, cu zapada sau gheata. In loc sa lucreze cu diferentiale blocabile conventionale, 4MATIC foloseste un sistem electronic avansat. 4MATIC distribuie 45% din puterea motorului axei fata si 55% axei spate - pentru a asigura o tractiune optima.

7 - Ford Flex

Desi unii oameni considera Ford Flex un crossover, in realitate automobilul nu este altceva decat o furgoneta stilizata. Fiind destinat in special familiilor numeroase, Flex ofera un interior spatios, cu sapte locuri. Desi, in comparatie cu milioanele de Ford Explorer lansate in toata lumea, Flex nu arata ca este o masina construita special pentru dumurile inzapezite, genul de masina cu garda ridicata si noduroase. Atunci cand ai nevoie de ceva mai multa tractiune pe drumurile normale, "funky Flex" (asa cum l-au poreclit americanii) isi va face traba fara probleme.

6 - Subaru WRX

Logica dicteaza ca am putea include mai multe modele Subaru in lista noastra de masini de iarna, cu toate ca ne centram destul de mult atentia si pe modelul Outback . Cu toate acestea, nici Outback, nici orice alt model Subaur nu este la fel de distractiv ca WRX. Nici nu trebuie sa te mai obostesti cu STI (Subaru Tecnica International) pentru a avea o masina buna pentru iarna, WRX-ul echipat standard fiind mai mult decat necesar.

5 - Saab Turbo X

Tocmai atunci cand ai fi crezut ca cei de la General Motors au distrus complet marca Saab, suedezii, optimisti de fel, au iesit pe piata cu ceva de genul asta. Inspirata din modelele 9-3 Sedan si SportCombi, seria limitata Turbo X reprezinta o incursiune puternica in istoria masinilor cu tractiune integrala. Avand un motoru turbo 2,8 V6 cu 280 cp si un cuplu de 400 Nm, Turbo X reprezinta modelul de top al noii linii Saab 9-3, cel putin din punct de vedere al performantei. De asemenea, tehnologia XWD prezinta un sistem activ de management al tractiunii atat intre osiile masini cat si intre rotile individuale, fapt ce ofera un control sporit soferului.

4 - BMW 535xi Sports Wagon

SUV-urile celor de la BMW sau mai bine zis SAV-urile (Sport Activity Vehicles) plutesc in directia absurdului. O singura privire la modelul X6 si aveti toate dovezile necesare. Cu toate acestea, pentru spatiu amplu, o tractiune buna si un mod de condus captivant, modelul 535xi Sport Wagon nu ar trebui trecut cu vederea. Nu se comporta ca un M5, dar are o sensibilitate decenta la drum. Pentru soferul care are nevoie de o masina de iarna care sa impace toate pornirile sale entuziaste pana la primavera, atunci 535xi SportsVagon este masina perfecta pentru asta.  

3 - Volvo XC70

Un hibrid intre un 4x4 si o masina de familie, XC70-ul este fratele salbatic al lui V70. Poti fi surprins sa afli ca acest model este adevaratul capion din familia Volvo la categoria masini de iarna. Totul depinde de consistenta. Modelul XC90 pare tot timpul amortit si deconectat, in ciuda conditiilor. Pe cealalta parte, XC70 inspira incredere si un stil de condos mult mai sigur. Ca model care nu se sfieste sa muste din suprafete mult mai ostile decat bitumul astfaltului, XC70 vine cu protectii pentru partea frontala, pentru laterale si spate, concomitent cu marirea garzii la sol.

2 - Subaru Outback

Chiar daca Subaru Outback e derivat din Subaru Legacy, crossover-ul japonez este o masina pozitionata aparte. Iar, cu motorul diesel boxer Subaru, devine o masina aproape fara rival. Subaru Outback poate fi considerat un "soft-roader", ce poate concura cu modele precum Audi A6 Allroad sau Volvo XC70, toate avand in comun caroseria estate (break) tractiunea integrala si garda la sol mai mare. Aceste vehicule ocupa un segment important pe piata, clientii cautand modele practice, confortabile si sigure, fiind destinate uzului in cadrul familiei.

1 - Audi A4 3.2 Quattro

Pentru 2009, incercarile celor de la Audi de a upgrada modelul A4 in mai multe feluri se pare ca a dat roade. Noul Audi A4 3.2 FSI quattro, cu transmisie manuala, accelereaza de la 0-100 km in doar 6,2 secunde, viteza maxima fiind limitata la 250 km/h. In privinta consumului de carburant, acest motor consuma in medie 9,2 litri/100 km, cu 1,2 litri mai putin decat modelul anterior ce dezvolta 255 CP. Soferii pasionati, dar cuminti, pot considera directia o problema, aceasta simtindu-se vag atunci cand masina este impinsa la viteza maxima pe un drum uscat. Cu toate acestea, pentru restul dintre noi - ca o masina de iarna - A4 pare intotdeauna calm si previzibil.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea