Stiinta & Tehnologie

BMW X6 de serie

Nu mai este niciun dubiu, conceptul X6 pe care BMW l-a prezentat la Frankfurt va intra pe linia de productie foarte curand. Prima masina X6 va fi prezentata la salonul auto din Detroit peste o luna. BMW X6 este un vehicul cu capacitati off-road, transmisie integrala permanenta, dar cu forma pronuntata de coupe si foarte elegant. In aceste conditii producatorii nu au mai putut sa il integreze in famila SUV-urilor clasice, prin urmare i-au spus SAC (Sport Activity Coupe). BMW X6 este o masina cat o clasa auto, asta pentru ca, momentan, SAC-ul nu are rival. In mod cert vor fi si alti producatori premium care vor naste proiecte similare, dar doar daca X6 se va dovedi un succes. O poveste similara am intalnit-o la Mercedes CLS – sedanul coupe – care a creat o noua clasa auto cu miza mare printre numele celebre din industrie: BMW, Porsche, Jaguar, Audi etc. Motorizari Pentru ca este o masina care combina calitati greu de pus impreuna – sportivitate, eleganta si capabilitati offroad –, cea mai mica motorizare gandita pentru X6 este un propulsor cu 6 cilindri in linei cu injectie directa si ajutat de doua turbine. Motorul ofera un cuplu de 406 Nm si 300 de CP, calitati suficiente pentru orice situatie in care s-ar afla. In aceasta varianta masina este numita X6 xDrive35i. Pentru puritani BMW a gandit si xDrive50i cu un propulsor V8, tot biturbo si tot pe benzina. In aceasta forma SAC-ul ajunge la prima suta in mai putin de 6 secunde gratie celor 400 de CP si cuplului de peste 600 Nm. Transmisia Puterea motorului este transmisa catre cele 4 roti in proportie 40/60 (fata/spate) in conditii normale de o cutie automata cu 6 rapoarte – care poate fi folosita si secvential. Controlul asupra stabilitatii si tinutei de drum este gestionat de sistemul ICM (Integrated Chassis Management). Distributia puterii motorului intre cele doua punti este controlata de DSC (Dynamic Stability Control), iar sistemul numit DPC (Dynamic Performance Control) trimite puterea spre rotile din spate, independent, in functie de aderenta acestora. DSC-ul include si oate celelalte functii de siguranta activa si control asupra tinutei de drum: ABS; Automatic Stability Control; Trailer Stability Control; Hill Descent Control; Dynamic Brake Control. Design Masina este construita pe platforma X5, dar exteriorul sau difera de SUV-ul calsic. X6 este mai putin inalt, mai elegant si reuseste sa-si transmita caracterul „salbatic”. Daca fata masinii aminteste de X5, spatele plonjat al SAC-ului trimite BMW-ul intr-o nou a dimensiune. In ciuda dimensiunilor generoase X6 nu poate transporta decat 4 persoane, fiecare pasager avand dedicat cate un scaun elegant, dar sportiv. Oricum, probabil, intr-un X6 nu ar fi stat niciodata 3 pasageri pe randul din spate. Propulsie Diesel Fara o confirmare oficiala exista si un motor diesel pentru X6. In aceasta forma versiunea X6 s-ar numi 35d. O astfel de varianta ar fi bine vazuta in special de europeni.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea