In urma cu o saptamana Lexus si-a lansat noul LS460 in Europa. Dincolo de calitatile de limuzina, modelul a impresionat prin cutia de viteze automata cu opt rapoarte , dezvoltata pentru Lexus de catre Aisin, un producator de componente japonez. Evenimentul a starnit reactii din taberele concurentilor germani. Surse apropiate BMW au declarat ca bavarezii se afla in stadiu avansat cu proiectarea unui astfel de subansamblu. Insa nu o fac singuri, ci impreuna cu ZF Friedrichshafen un producator specializat pe constructia cutiilor de viteze.
Desi ZF a refuzat sa comenteze informatiile, insa surse din industria auto sustin ca viitorul model Seria 7 va oferi optional cumapratorilor o astfel de cutie de viteza . Transmisia va fi gata pentru a intra pe piata spre sfarsitul lui 2009 sau inceputul lui 2010.
Mercedes a anuntat inca din 2003 ca dezvolta si intentioneaza sa monteze pe masinile sale o transmisie in sapte rapoarte. Pe de alta parte Audi, prin vocea purtatorului sau de cuvant, Jochen Grüten a declarat: „suntem multumiti de randamentul oferit de cutia in sase trepte, dar nu excludem nicio varianta ”. Grüten a sugerat ca este putin probabil ca o inlocuire a actualei transmisii sa aduca una in opt rapoarte pe modelele Audi.
Cursa cresterii numarului de trepte a fost generata de catre ZF Friedrichshafen. Producatorul a montat in 2001 prima cutie automata cu sase trepte, pe un model BMW Seria 7. Cresterea numarului de rapoarte este mai degraba o chestiune de imagine, dincolo de un consum de combustibil oarecum diminuat.
Jurnalistii care au condus Lexusul LS460 au declarat ca masina ruleaza intr-adevar la un regim de turatii destul de scazut, insa in traseul urban este marcat de schimbarea continua a treptelor de viteza. „O parte dintre posesorii de limuzine nici nu stiu ca masina pe care o detin are transmisie in sapte rapoarte”, a conchis Jim Hall, lider de opinei pe domeniul auto de peste ocean.