Stiinta & Tehnologie

Batalia mini-urilor: iQ si up!

Volkswagen si Toyota si-au prezentat astazi propunerile in materie de masini de oras. Ambii constructori se afla cu mini -modelele in faza de concept. Opiniile stranse in timpul salonului auto de la Frankfurt si reactiile pozitive de mai tarziu pot trimite masinutele spre lina de productie. Cel mai mare producator auto al lumii, Toyota, si-a numit masina iQ, iar germanii isi numesc conceptul „up!”. Volkswagen up! Concept Mini-ul de la Volkswagen incearca sa „impuste doi iepuri dintr-un foc”. Germanii spera sa reanvie conceptul de motor montat pe puntea spate si transmisia spate – la care renuntasera odata cu legendarul Beetle. Un alt scop al grupului german este lansarea pe piata a unui model de dimensiuni mici dupa ce Lupo sau brazilianul Fox s-au dovedit nerentabile. Micul up! Este un gatch lung de doar 3.4 metri, are doua usi si poate transporta 4 oameni si ceva bagaje. Se pare ca este propulsat de un motor pe benzina ajutat de turbina (FSI), iar transmisia este automata. up! poate fi asa numitul iCar pentru care sefii Volkswagen au purtat discutii cu reprezentantii Apple. Display-ul din interior pare sa sustina o asemenea presupunere . Toyota iQ Masinuta japonezilor este mai scurta decat conceptul up!, masurand in lungime doar 2.9 metri. In ciuda acestui fapt iQ poate transport 4 persoane intr-un mod inedit, trei locuri in fata si unul pliabil in spate. Producatorii au numit-o ultracompacta datorita formei sale exterioare si a modului foarte ingenios de a miniaturiza si aseza comenzile de la bord. In acest sens volanul a devenit un loc foarte aglomerat fiind principalul suport pentru comenzi si butoane. La fel ca up!, iQ este dotat cu un LCD la interior pentru ca soferul sa poata vizualiza usor status-ul comenzilor si parametrii de functionare a masinii. Pentru motorizare Toyota a pregatit un propulsor de litraj mic, ultraeficient si ecologic. Se pare ca benzina este combustibilul folosit de iQ, dar pentru un eventual model de serie nu este exclusa propulsia hibrida sau electrica. Succesul celor doua masini de oras depinde in mare masura de modul in care cei doi producatori vor sti sa le promoveze. Consumul mic de combustibil, pretul si cat de „cool” vor fi priviti detinatorii lor sunt factorii care le pot diferentia de, sa zicem, actualul Smart de la Mercedes. Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea