Stiinta & Tehnologie

Automobile de lux, echipate cu huse si volane "made in Romania"

Mercedes S si E Klasse, Range Rover sau Jaguar X sunt numai cateva marci de masini de lux la echiparea carora o contributie importanta o au muncitorii romani. Putini din milioanele de proprietari ai unor astfel de limuzine stiu ca husele moi din piele de pe banchetele sau volanele lor au iesit din mainile banatenilor de la Eybl. Compania Eybl International AG cu sediul central in Krems, Austria, este unul dintre cei mai importanti producatori mondiali de euro . Printre clientii traditionali ai concernului se numara nume de marca din industria auto mondiala, precum Mercedes, Volkswagen, BMW, Renault, Skoda, Toyota, Range Rover, Jaguar etc. De sapte ani, o parte semnificativa din productia concernului austriac se face in doua fabrici deschise in Romania, in localitatea timiseana Deta: Eybl Textile si Eybl Automotive Components. Investitie de 10 milioane de euro Infiintata in anul 1999, Eybl Textile Romania a fost o adevarata "gura de oxigen" pentru locuitorii timiseni de la granita cu Serbia. Embargoul impus de organismele internationale fostei Republici Iugoslave, dar si intrarea in colaps a vechilor intreprinderi socialiste au fost o grea lovitura pentru micuta comunitate din Deta si imprejurimi. Pozitionarea in apropierea unei zone aflate pe atunci in plin conflict armat nu i-a descurajat pe investitorii austrieci. Investitia de la Deta este un proiect de tip greenfield, estimata la circa 10 milioane de euro. In 1999, Eybl Textile numara 500 de angajati, pentru ca in prezent cifra lor sa atinga aproape 2.500. Afacerea timiseana a fost si este un succes, dovada faptul ca dupa numai un an de la sosirea austriecilor la Deta Eybl demara deja construirea celei de-a doua fabrici, Eybl Automotive Components. Afacerea a crescut vazand cu ochii, asa incat in luna mai a acestui an "familia Eybl Deta" a "contabilizat" volanul cu numarul cinci milioane, iesit din mainile muncitorilor banateni. "Muncesti bine, ai bani" Husele realizate la Deta sunt destinate in principal marcilor Renault si Range Rover, iar volanele ajung in mainile celor care conduc Mercedes, Volkswagen, Toyota, Rover si BMW. Productia realizata in lohn este exportata in totalitate. Cele doua fabrici de la Deta, impreuna cu cele trei unitati de productie ale concernului din Ungaria si cea din Slovacia, realizeaza mai mult de jumatate din productia europeana de volane. Numai sectia de confectii de la Deta acopera 70% din totalul vanzarilor. Productia medie este de 3.500 de volane si 1.000 de huse pe zi, toate la standarde inalte de calitate. "Muncesti bine, ai bani", spun muncitorii din Deta. Asa se face ca un salariu mediu lunar se ridica la circa 200 de dolari (5-6 milioane de lei vechi), plus tichete de masa, insa oamenii spun ca se lucreaza in acord, iar castigurile pot urca pana la 12-13 milioane de lei vechi. Dieter Gassner, fostul director general al filialei din Romania, declara in urma cu cativa ani ca alegerea austriecilor nu a fost una intamplatoare. "Decizia companiei de a investi in Romania a fost determinata de forta de munca calificata", preciza Gassner, dar si gratie localnicilor vorbitori de limba germana.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea