Stiinta & Tehnologie

VW si Opel, cele mai bune afaceri

Volk
swagen si Opel au fost dintotdeauna cele mai populare marci pe piata de second-hand-uri. Datorita fiabilitatii, acestea si-au castigat o buna reputatie pe toate pietele europene, inclusiv in Romania, dupa anii '90. Astazi, in mai toate targurile auto si pe site-urile specializate, lider in topul pe marci al vanzarilor de masini de ocazie este VW, urmat de Opel. Adesea modelele celor doi constructori germani ajung sa aiba cate patru, cinci proprietari. De asemenea, multe persoane aleg autoturismele VW si Opel de ocazie ca prima masina. Un avantaj al celor doua marci este si combinatia dintre caroseria tip berlina in trei volume, foarte cautata de romani, si cea break, cuplate atat cu motoare pe benzina de pana in 2 litri, cat si cu motoare diesel, andurante. De obicei, media deprecierii unui autovehicul variaza dupa primii doi ani intre 20 si 30% din valoarea masinii. In 2006, de pilda, Parker's Car Guides, care stabileste anual un top al deprecierii pe modele, releva ca masinile din clasa mini, cum sunt Toyota Aygo , Peugeot 107 si Citroen C1 , au pierdut cei mai putini bani. La fel de bine se revand si masini ceva mai scumpe, dar care nu fac parte neaparat din categoria premium - VW Golf GTI, Mini sau Toyota Prius. De partea cealalta, printre masinile care s-au devalorizat cel mai mult le regasim pe Toyota Corolla Verso, Peugeot 206, Suzuki Ignis si Volkswagen Passat . La noi, pe piata de second-handuri nici Dacia nu sta rau datorita pretului, a disponibilitatii pieselor de schimb, a retelei de service, dar mai ales a costului relativ mic de intretinere.
  •   2007-02-22
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila: Se poate incepe si asa…

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului