Noua Mazda6 tine in frau sportivitatea marcii

Evolutia noilor modele Mazda este remarcabila, nu doar din punctul de vedere al performantelor, ci si al designului. Noua Mazda6 pastreaza ritmul impus de designerii japonezi, dovada stand complimentele primite dupa lansarea de la Frankfurt.


Se poate spune ca noul model al celor de la Mazda a aparut oarecum inainte de termen, daca tinem cont de faptul ca vechea Mazda6 fusese lansata in 2002. Am putea vorbi probabil despre un moment in care tendintele de expansiune ale acestei marci sunt atat de evidente incat vechea generatie, chiar daca era o masina buna, a fost obligata sa dispara pentru a lasa locul liber uneia si mai bune. Pe de alta parte, diferentele de design sunt mai mult chestiuni de nuanta, ce-i drept, necesare pentru a tine aproape aspectul sedanului de clasa medie al japonezilor de restul gamei, atat de frumos desenata. Pe ansamblu, avem o noua Mazda atractiva, cu linii ce se desprind din agresiva RX-8, mai incapatoare si cu performante comparabile cu ale concurentei.


Interiorul modelului testat, in echiparea TE Plus, nu poate fi considerat cel mai rafinat din oferta marcii, insa materialul textil de pe scaune este echilibrat de bordul ergonomic , elegant si functional. Spatiile de depozitare sunt la limita clasei din care face parte masina, exceptie facand portbagajul de peste 500 de litri, suficient de mare pentru o familie cu copii.

Motorizari

Performantele motorului de 2.0 litri benzina, 147 CP, in combinatie cu o cutie manuala in 6 trepte, sunt oarecum limitate de ceea ce poate oferi un astfel de propulsor: o acceleratie de 9,9 secunde (de la 0 la 100 km/h) si o viteza maxima de 214 km/h. Pentru amatorii de sportivitate recomandam un motor mai mare, 2.5 litri, iar pentru cei grijulii cu consumul, pe cel de 1.8 litri. Revenind la motorul nostru, am remarcat o functionare zvelta la turatii mari, specific de altfel pentru Mazda, si o silentiozitate in regim scazut ce nu poate decat sa bucure un sofer care petrece destule ore la volan. Stilul sportiv, asociat inevitabil cu renumele marcii, este compensat insa de comportamentul la viteze mari, cu o suspensie extrem de eficace pe viraje. Un minus pentru directie, nu tocmai intuitiva si orientata catre regimul urban, cu o cursa destul de mare a volanului.

Dotari si preturi

Echipamentele oferite in standard respecta principiile Mazda, cu aproape orice ai nevoie, inclusiv 6 airbaguri sau ESP, dar totul la un pret ceva mai ridicat fata de concurenta europeana. Astfel, echiparea testata costa 24.290 euro, cu toate taxele incluse, in vreme ce versiunea de baza, cu motor de 1.8 benzina, costa 19.990 euro. In aceasta primavara a fost introdusa in gama si motorizarea diesel, 2.0 litri, la un pret incepand cu 22.190 de euro.

  •   2008-03-31
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: SteamOS poate fi descarcat incepand de astazi

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare


Citeste pe divahair.ro

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu: Cum sa-l inveti pe copilul tau valoarea banilor

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu, consilier financiar

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii